Springen naar inhoud

Potentiaal bereken met puntlading , testlading en distance?

• Log in om te kunnen reageren

BonesZe

BonesZe

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 november 2011 - 19:23

Hallo

Ik zit dus met een probleem want ik kan een vraagstuk niet oplossen , hier is het vraagstuk : In het Veld van een puntvormige bronlading van -12,0 * 106 verplaatst een testlading van +2,0 *106 zich van punt P1 naar punt P2. De punten P1 en P2 zijn respectievelijk 0,05 m en 0,10m van de bronlading verwijderd.Bereken de potentiaal in beide punten en de verandering van potentiŽle energie van Qt als die lading zich verplaats van P1 naar P2

Dus er zaten ook de oplossingen tussen : a. _22 *105 V en -11 *105 V
b. 2,2 Joule

Ik heb alle formules geprobeerd dus diegen van V=k*Q/r , kwam ik niet uit
Dan heb geprobeerd arbeid er mee in te doen , had te weining gegevens , kan iemand mij helpen dit oplossen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44819 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 november 2011 - 19:35

een puntvormige bronlading van -12,0 * 106
een testlading van +2,0 *106

horen hier ook nog eenheden bij? 2 000 000 coulomb is echt geen testlading meer...... Daar kun je 2 miljoen seconden een stroom van 1 ampŤre mee laten lopen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

BonesZe

BonesZe

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 november 2011 - 19:50

Ik heb de fout al gevonden , het was een simpele rekenfout , in mijn boek stond het symbool voor micro en ik gebruikte 10^6 voor , maar het moest 10^-6 zijn , en dan klopt alles wel , bedankt voor uw hulp!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures