Springen naar inhoud

Vraagstuk

• Log in om te kunnen reageren

Difi

Difi

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 december 2011 - 18:22

Hallo,

Ik heb een vraagstuk van analyse dat ik niet kan oplossen, zou iemand mij kunnen helpen?

Een wagen van het CTU met aan het stuur Jack bauwer (komende van het noorden op de tekening) is in volle achtervolging op een terrorist die tracht weg te vluchten in oostelijke richting.
Op het moment dat de politiewagen op 600m van het kruispunt is(oorsprong assenstelsel) en de terrorist reeds 800m van dit kruispunt in oostelijke richting is verwijderd (op de x-as), slaagt jack erin om met radarapparatuur te meten dat de afstand (in vogelvlucht) tussen zijn auto en die van de wegvluchtende auto toeneemt met een ogenblikkelijke snelheid van 30km per uur. Op datzelfde ogenblik van de meting is de snelheid van Jacks wagen 105 km per uur.

Wat is de snelheid waarmee de terrorist op dat moment in oostelijke richting wegvlucht?

Je zoekt dx/dt en je kent ds/dt die is namelijk 30.

Ik ging dus verder met ds/dt = ds/dx * dx/dt (hier moet je ds/dx nog zoeken, dit heb ik geprobeerd met pytagoras, maar zo geraak ik er niet aan uit)

de tekening is een driehoek, met de auto van Jack op 600 op de y-as en de terrorist op 800 op de x-as en de schuine zijde hiertussen is s.

kan iemand dit oplossen

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 december 2011 - 10:39

Stel een vergelijking op voor de positie van meneer Bauer afhankelijk van de tijd (t=0 is het beginmoment, t in uren).
Stel een vergelijking op voor de positie van de terrorist (gebruik voor zijn onbekende snelheid de letter v).
Gebruik deze vergelijkingen om de vergelijking te vinden van de afstand afhankelijk van de tijd.
Differentieer deze afstandvergelijking.
Vul t=0 in en stel gelijk aan 30 km/uur. Los op naar v.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures