Springen naar inhoud

Divergentie

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 december 2011 - 11:03

Er geldt:

LaTeX

Verder geldt er:

LaTeX

Ik vraag me af hoe ik de term LaTeX uitschrijf in componenten.

Immers, de eerste term is eerst het scalair product nemen van nabla en de snelheidsvector, wat eigenlijk neerkomt op elke component van de snelheid afleiden naar resp. x,y,z en ze dan optellen. Dat wordt dan vermenigvuldigd met LaTeX . Wat gebeurt er juist in de tweede term?

Als achtergrond: de eerste formule is degene die ik nodig heb (en die komt uit de vloeistofdynamica, het gaat om de materiŽle afgeleide, die in behoudswetten ook kan teruggevonden worden). Ik zou die formule willen herschrijven door middel van de tweede uitdrukking, maar daar stoot ik dus op bovenstaand probleem, ik weet niet hoe je die tweede term exact uitschrijft in componenten.
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ZVdP

ZVdP

• >1k berichten
  • 2097 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 december 2011 - 11:24

Heb je dat niet verkeerd genoteerd?

LaTeX
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower
Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 december 2011 - 11:45

Inderdaad, ik begreep niet wat ik had genoteerd, omdat ik nu, thuis, redeneerde zoals jij aanhaalt. Bij deze dus bevestigd! Bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 december 2011 - 11:58

Tiens, ligt het dan aan mij:

cont.png

terwijl ik vind dat:

LaTeX

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures