Wanneer is de hartslag te hoog

Moderator: ArcherBarry

Reageer

Wanneer is de hartslag te hoog

Ik weet van mezelf dat mijn hartslag redelijk hoog is. In rust is deze toch wel minimaal 90 terwijl ik heel fanatiek sport, niet rook en een goede conditie heb.

Nu heb ik deze week een hartslagmeter gekregen. Ik heb hem nu twee keer gebruikt tijdens het hardlopen en eigenlijk schrok ik wel. Na 10 minuten hardlopen, met een geringe inspanning, stond het metertje al op 221. En dat terwijl ik tijdens wedstrijden veel langer sport en veel intensiever.

Zou ik een sportarts moeten raadplegen of kan het geen kwaad...

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Wanneer is de hartslag te hoog

een arts raadplegen kan nooit kwaad. Als jou conditie normaal is... Geen flauw idee ik denk dat het niet al te goed is.
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Re: Wanneer is de hartslag te hoog

Bianca,

Als je je zorgen maakt moet je gewoon even een sportarts bellen. Hij kan je precies vertellen wat er aan de hand is.

nuttige links:

http://www.sportkeuring.nl/

http://www.sma-cardiosport.nl/homepage.html

http://www.physique.nl/sma.htm (wageningen-arnhem)

sma locaties hier

Succes!

Roelof

Re: Wanneer is de hartslag te hoog

heel vaak voel ik zon raar gevoel in mijn hart ik voel dan gewoon een keer per dag 2 sec. mijn hart heel raar pompen en het voelt echt heel irritant en +mijn hartslag is vaak veel te hoog terwijl ik me amer inspan

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: Wanneer is de hartslag te hoog

veel hoger dan 160 slagen moet je niet gaan hoor!!

bij hardlopen en ook met andere sporten is téveel inspannen ook weer niet gezond je maakt dan melkzuur aan oftewel je vergiftigt je spieren, inspaningen is goed maar wel met mate.

Re: Wanneer is de hartslag te hoog

Verkracht je lichaam niet.

Als je buiten adem bent stop je toch ook even?

Berichten: 15

Re: Wanneer is de hartslag te hoog

Gast, na wat jij zei zou het kunnen zijn dat je last hebt van hartkloppingen. Je schrijft ook dat je hartslag te hoog is terwijl je je amper inspant. Kijk dan even naar deze 2 staatjes.

Een snelle regelmatige hartslag

Waarschijnlijke oorzaken

· normaal bij sport, koorts,stress, zwangerschap, caffeïne en alcohol

Mogelijke oorzaken :

· paroxysmaal tachycardie : bij aanvallen optredend versnellende hartslag

· overactieve schildklier

· anemie (bloedarmoede)

· sommige medicijnen

· hartfalen

Zeldzame oorzaken :

· ziekte van de hartspier (vb. cardiomyopathy)

· geleidingsziekten

Hulpmiddelen

· vermijdt caffeïne en alcohol

· rust en relaxeer.

neem contact op met uw arts indien :

· uw hartkloppingen langer dan 30 minuten blijven duren nadat u reeds bent gaan rusten of neerliggen.

· U ook andere symptomen heeft zoals borstpijn, kortademigheid, hevig zweten, duizeligheid, braken, misselijkheid of zich algemeen niet goed voelen, gaat u best onmiddellijk naar de arts.

· .U herhaaldelijke periodes van hartkloppingen heeft.

Snelle onregelmatige hartslag

Waarschijnlijke oorzaken :

· hartziekte

· atriële fibrillatie ( een vorm van hartaritmie waarbij de hartspiervezels snel en ongecoordineerd samentrekken.)

Mogelijke oorzaken :

· aandoening van de hartkleppen

· na een hartaanval

· alcoholisme

Hulpmiddelen :

· rusten

neem contact op met uw arts indien :

· uw hartkloppingen langer dan 30 minuten blijven duren nadat u reeds bent gaan rusten of neerliggen.

· U ook andere symptomen heeft zoals borstpijn, kortademigheid, hevig zweten, duizeligheid, braken, misselijkheid of zich algemeen niet goed voelt, gaat u best onmiddellijk naar de arts..

· Indien uw hartkloppingen minder dan 30 minuten duren, gaat u toch best binnen de 2 dagen naar uw arts.

In het vervolg zou ik je leeftijd erbij zetten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Dan reageer ik nu "on topic". Bianca een hartslag van 221 is zelf bij grootte inspanning niet "normaal". Ik zou zeker een arts raadplegen of een ander hartslag metertje proberen, ik hoop dat het aan het laatste ding ligt.

M.

_____________________________________

geld maakt meer kapot dan je lief is

Re: Wanneer is de hartslag te hoog

wij hebben laatst bij gym onze maximale hartslag moeten meten en de norm was ongeveer 220 min je leeftijd dus ik weet niet hoe oud je bent maar het is idd vrij hoog, ik kwam niet hoger als 189 en ik ben 15

Reageer