Perpetuum mobile

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Berichten: 12

Perpetuum mobile

Beste lui,

Misschien dat dit niet in het juiste subforum geplaatst is maar het is meer gezever dan waardevol dus ik wil de overige fora er niet mee bevuilen. Maar is een ecosysteem niet een perpetuum mobile? Omdat de energie in het systeem behouden blijft?

Groet

FortuneCookie

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Perpetuum mobile

FortuneCookie schreef:Beste lui,

Misschien dat dit niet in het juiste subforum geplaatst is maar het is meer gezever dan waardevol dus ik wil de overige fora er niet mee bevuilen. Maar is een ecosysteem niet een perpetuum mobile? Omdat de energie in het systeem behouden blijft?
Aan het ecosysteem wordt constant energie toegevoegd (door de zon). Moest de zon stoppen, dan zou het ecosysteem snel ten einde komen.

Het is dus geen perpetuum mobile.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 12

Re: Perpetuum mobile

Oke :) , het universum dan (flauw ik weet het maarja)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Perpetuum mobile

Een perpetuum mobile (Latijn: voortdurend (of eeuwig) bewegend) is een denkbeeldig apparaat dat eenmaal in beweging, uit zichzelf blijft bewegen en in staat geacht wordt energie op te wekken uit "niets". Men spreekt dan van een perpetuum mobile van de eerste soort.

Een perpetuum mobile van de tweede soort is een apparaat dat in staat is warmte geheel om te zetten in mechanische arbeid. Ook dat is in de praktijk onmogelijk gebleken. De eerste wet van de thermodynamica stelt dat een perpetuum mobile van de eerste soort niet kan bestaan, en de tweede wet van de thermodynamica dat die van de tweede soort niet kan bestaan. En hoewel die wetten al meer dan een eeuw oud zijn worden er elk jaar nog octrooiaanvragen gedaan voor dergelijke apparaten. Vaak worden bijzonder ingenieuze redeneringen gevolgd, maar bij nadere beschouwing van deze apparaten blijven er toch steeds de volgende twee opties over: of het apparaat werkt niet, of er is toch een verborgen energiebron aanwezig.


-- Wikipedia
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Perpetuum mobile

Oke :) , het universum dan (flauw ik weet het maarja)


Het universum wekt geen energie op uit het niets en ook zal het waarschijnlijk niet eeuwig bestaan.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 12

Re: Perpetuum mobile

Omniversum dan...

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Perpetuum mobile

Ik denk dat het Omniversum een elektriciteitsaansluiting heeft van minstens 200kW. :)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Perpetuum mobile

Omniversum dan...


Dat het gezever is betekent nog niet dat het dan wel in het WSF Cafe kan. Dit gaat echt nergens meer over.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gesloten