Oestrogeen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Oestrogeen

Hallo,

Bij de positieve werkingen van groene thee lees ik vaak dat het de afbraak van oestrogenen versnelt.

Waarom is dit eigenlijk positief? Oestrogenen hebben toch heel wat belangrijke functies in het lichaam

zoals het sterk houden van de botstructuur en de bloedvaten.

bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Oestrogeen

Bij de positieve werkingen van groene thee lees ik vaak dat het de afbraak van oestrogenen versnelt.
Gelieve een link te plaatsen van de bron waar je dit gelezen hebt!

Oestrogenen zorgen inderdaad voor het beperken van botafbraak maar daarnaast voor nog veel meer processen. (Zie hier.)
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Berichten: 32

Re: Oestrogeen

Waarschijnlijk is de gunstige voorstelling uit de bodybuilding wereld, als voedingssupplement, om de hinderlijke effecten van het zgn. gyno te verminderen.

Extern toegediende testosteron (met sterk verhoogde bloedspiegelwaarden) word oa omgezet in oestrogenen, waardoor ze niet alleen de beoogde androgene maar ook gynogene werking krijgt.

Gebruikersavatar
Berichten: 4

Re: Oestrogeen

Ik denk dat je dit kan bekijken als, oestrogenen zorgen ervoor dat je vocht vasthoudt (en dan refereer ik ook meteen naar vrouwen die de anticonceptiepil nemen en bijkomen terwijl er niets in hun voedingspatroon is veranderd).

Groene thee drijft vocht af? Maar breekt het hormoon niet af? Nuja ik ben geen einstein wat betreft heel dit.

Reageer