Wetenschapsquiz 2011 vraag 6

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Berichten: 1.816

Wetenschapsquiz 2011 vraag 6

Dit is de gestelde vraag 6:

Je hebt je shirt binnenstebuiten aan en je handen

zijn aan elkaar vastgebonden met handboeien.

Is het mogelijk om je shirt goed te krijgen zonder

je handen los te maken?

Zonder verder op het antwoord in te gaan, lijkt het me wel belangrijk om te weten of je handen op de rug of voor de buik in de boeien zit. Je hoeft toch geen slangenmens te zijn om een wetenschapsvraag te gaan oplossen en dat lijkt me toch een missend gegeven.
LiA

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Wetenschapsquiz 2011 vraag 6

Ik was je al voor! Zie hier. :)

Conclusie is dat men niet alle uitsluitingen kan geven, maar ik ben het met je eens dat dit echt een grensgeval is.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Berichten: 1.816

Re: Wetenschapsquiz 2011 vraag 6

klopt Pectus, heb dat niet gezien. slotje?
LiA

Technicus
Berichten: 1.161

Re: Wetenschapsquiz 2011 vraag 6

Specifiek in over vraag 6:

De antwoorden houden geen rekening met de lenigheid van de persoon. Het enige verschil tussen de antwoorden zit hem in de uiteindelijke orientatie van het shirt. Maakt het daarvoor uit waar je handen zich bevinden?

Thuis heb ik het even geprobeerd met een oud T-shirt en heb w.m.b. wel een antwoord.....

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Wetenschapsquiz 2011 vraag 6

Thuis heb ik het even geprobeerd met een oud T-shirt en heb w.m.b. wel een antwoord.....
Je was bang dat een nieuw T-shirt jouw lenige kunsten niet zou kunnen weerstaan?! :)

Maar zoals al eerder voorbij is gekomen, in principe kun je bij elke vraag wel een opsomming aan punten geven wat de situatie zal verduidelijken...of dat de vraag leuker maakt is een ander aspect. Maar het lijkt mij op zich al een flinke klus om geschikte vragen te creëren, laat staan ze zo te formuleren dat iedereen direct door heeft wat de intentie is. Natuurlijk kan het geen kwaad om de punten die je niet begrijpt of onduidelijk vindt aan te kaarten om te checken of je nu de enige bent die er moeite mee heeft, of dat anderen tegen hetzelfde probleem aanlopen tijdens het maken van een dergelijke quiz.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Wetenschapsquiz 2011 vraag 6

Zoals eerder opgemerkt kan de discussie hier verder gezet worden.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gesloten