Natuur- scheikundig laboratoria

Reageer
Berichten: 101

Natuur- scheikundig laboratoria

Hallo, ik ben eerstejaars op de opleiding laboratorium techniek MLO en ben van plan niveau 4 te kiezen. Tot nu toe is de theorie het gene wat mij het meeste aanspreekt. Ik heb pas stage gelopen en de werksfeer in een lab staat mij wel aan. Ik vond het alleen wat jammer dat een boel geleerde theorie totaal niet toegepast wordt op het lab waar ik stage liep. Daarom was ik van plan een richting te kiezen waarbij veel kennis essentieel is.

Op het mbo zijn er echter vrij weinig richtingen die je kunt kiezen en ik ga daarom mijn studie vervolgen op het HBO. Natuurkunde is iets wat ik interresant vind en ik vroeg me af of er misschien een opleiding of beroep is die iets te maken heeft met scheikunde en natuurkunde. Zat bijvoorbeeld te denken aan het ontwikkelen van bepaalde stoffen in verschillende aggregatietoestanden of het onderzoeken van bacteriën onder extreme omstandigheden. Een beroep waarbij je moet brainstormen om verder te komen. Het moet vooral met wetenschap te maken hebben.

Misschien klinkt de titel wat stom maar ik vraag me af of zoiets dergelijks bestaat.

alvast bedankt. :-)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Natuur- scheikundig laboratoria

Heb je al gekeken welke richtingen op het HLO je het meeste aanspreken? dit zou ook de beste aansluiting op het MLO geven. Vaak kan je dan ook het eerste jaar van het HLO overslaan (misschien een beetje extra wiskunde doen, en dan krijg je je P).
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 101

Re: Natuur- scheikundig laboratoria

ik heb wat op deze website gekeken. http://www.carrieretijger.nl/opleiding/tec...applied-science

Aplied Science lijkt me eigenlijk wel wat. Moet je voor wiskunde een extra cursus volgen?s

Bestaat er dan misschien een website die alle opleidingen in Nederland weergeeft?

Reageer