Vraag over accu oplader

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 9

Vraag over accu oplader

Beste allemaal.

Graag wil ik jullie de volgende vraag voorleggen.

Recentelijk heb ik een wireless modem gekocht, type Huawei E585.

Er zit geen oplader bij en ik vind het onhandig om het modem via de usb poort van de laptop op te moeten laden.

Nu heb ik wel een iPad oplader (een dikke witte stekker met een usb kabel eraan).

Mijn vraag is: kan ik de oplader van de iPad gebruiken om het huawei modem op te laden?

Op de Huawei accu staat: 3,7V 1500mAh (5,6W)

De specificaties van de ipad oplader: USB-lichtnetadapter van 10 W

Helaas is mijn kennis van natuurkunde veel te ver gezakt om dit zelf nog te kunnen beredeneren/berekenen.

Graag jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

Mrs.B

Berichten: 10

Re: Vraag over accu oplader

Nee.

Een iPad oplader is net als USB 5V echter kan een iPadoplader 2A leveren (10W) en USB maar 0,5A (2,5W). Als het goed is kan het dus omdat de uitgangsspanning gelijk is. Voor zover ik weet is de geleverde stroom afhankelijk van de weerstand, een product dat maar 0,5A 'wilt' zal van de iPadoplader ook maar 0,5A krijgen.

Ik heb helaas begrepen dat iPhones en iPods kapot gaan wanneer ze met een iPadoplader worden opgeladen. Dat zou dus betekenen dat de iPad oplader een stroombron is en dat lijkt me zinloos. Maar goed ik laad zelf mijn iPhone dus niet op met mijn vriendins iPadoplader. Een iPhoneoplader (5V, 0,45A) werkt overigens wel.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Re: Vraag over accu oplader

Mrs.B schreef:Nu heb ik wel een iPad oplader (een dikke witte stekker met een usb kabel eraan).

Mijn vraag is: kan ik de oplader van de iPad gebruiken om het huawei modem op te laden?
Dat hangt veel meer van de Huawei af dan van de lader. De "logica" van het laden zit normaal in het aangesloten toestel en niet in de lader, die stelt enkel een spanning/stroom ter beschikking. Ik heb geen documentatie van Huawei kunnen vinden die je kan vooruithelpen. Als je de Huawei normaal op een USB poort oplaadt dan zou ik verwachten dat het ook kan op een USB oplader.
Ik heb helaas begrepen dat iPhones en iPods kapot gaan wanneer ze met een iPadoplader worden opgeladen. Dat zou dus betekenen dat de iPad oplader een stroombron is en dat lijkt me zinloos. Maar goed ik laad zelf mijn iPhone dus niet op met mijn vriendins iPadoplader. Een iPhoneoplader (5V, 0,45A) werkt overigens wel.
Volgens de Apple Store is de 10W adapter compatibel met iPhone4/4s en iPad/iPad 2.
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Berichten: 10

Re: Vraag over accu oplader

In iCentre is mij verteld dat het niet kon. Dat is dus onzin.

De iPad oplader is dus gewoon een spanningsbron die een stroom van maximaal 2A kan leveren (een normale adapter/oplader). Het gebruik van de iPadoplader zou trouwens kunnen betekenen dat je modem (tot 4x) sneller oplaadt dan bij gebruik van een reguliere USBpoort (0,5A).

@ sillyconmarc

Bedankt voor de bron, beetje stom dat ik die er niet bij had genoemd.

Reageer