Vraag omtrent destillatie terecht foutgerekend?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 141

Vraag omtrent destillatie terecht foutgerekend?

Dus ik had bij mijn scheikundeproefwerk een 9,1 , opzich mooi maar ik vind dat het wel beter kon.

Alleen vind ik wel dat 1 fout niet terrecht is.

De vraag was hoe destillatie werkte, hier antwoorde ik op:

''In de kolf wordt vloeistof verwarmt en de vloeistoffen die dan koken stijgen op en worden dan d.m.v een koeler gecondenseert en vervolgens opgevangen.''

Toen ik aan mijn docent vroeg waarom ik 1 punt aftrek heb gekregen was omdat ik het verschil van kookpunten niet heb benoemd.

Maar volgensmij heb ik dat wel gezegd alleen niet letterlijk, ''in de kolf wordt vloeistof verwarmt en de vloeistoffen die dan koken stijgen op.

Dit zegt dat wel volgensmij.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Vraag omtrent destillatie terecht foutgerekend?

terecht is met één r

verwarmd is met een d

gecondenseerd is met een d

volgens mij zijn twee woorden

De zin van dit topic ontgaat me. De docent zal zijn mening echt niet veranderen door wat wij hier vinden van jouw antwoord.

Eerlijk gezegd vind ik je antwoord ook niet geweldig en heb je met slechts 1 punt aftrek voor die vraag nog geluk gehad.
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Vraag omtrent destillatie terecht foutgerekend?

Een wijze les voor de volgende keer. Als je iets uitlegt moet je datgene waar het om draait expliciet benoemen en ondubbelzinnig formuleren.

Lees je eigen antwoord nog maar eens goed na, en vraag je dan af of iemand, die niet weet wat destilatie is, na jouw uitleg wél weet hoe het werkt.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 2

Re: Vraag omtrent destillatie terecht foutgerekend?

de fout zit in het woord: koken

de vloeistof verdampt.

Als je voor die vraag 2 punten had kunnen krijgen mag je van geluk spreken, zelf zou ik voor die vraag maximaal 1 punt toekennen en als koken word genoemd ipv; verdampen dan : 0 punten.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Vraag omtrent destillatie terecht foutgerekend?

Bij een destillatie worden vloeistoffen toch echt op hun kookpunt gebracht.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 199

Re: Vraag omtrent destillatie terecht foutgerekend?

Jemini schreef:Maar volgens mij heb ik dat wel gezegd alleen niet letterlijk, ''in de kolf wordt vloeistof verwarmd en de vloeistoffen die dan koken stijgen op.

Dit zegt dat wel volgens mij.
Ik ben zelf (onder andere) docent scheikunde aan het VO en wordt vaak geconfronteerd met dit soort discussies, dwz dat een leerling van alles bedoelt te zeggen maar dit niet opschrijft. De punt aftrek is terecht, want het verschil in kookpunt is hier essentieel en hoor je dan duidelijk op te schrijven, niet alleen te 'bedoelen'.
Elektrochemici doen het vol spanning

Reageer