Practicum over dialyse.

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 7

Practicum over dialyse.

Voor mijn profielwerkstuk heb ik gekozen voor het onderwerp Dialyse.

Nou is het probleem dus dat ik geen praktijk opdracht of proefje kan vinden dat aansluit op mijn onderwerp.

Het moet dus met dialyse,osmose,diffusie te maken hebben...

Heeft iemand een idee voor een proefje?? Of een andere onderwerp voor een proefje wat ook met dialyse te maken heeft?

Ik weet het echt niet meer en mijn werkstuk moet al over 2 weken worden ingeleverd :0

Groetjes, Marileen

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Practicum over dialyse.

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.

Waarschijnlijk heb je al van osmose gehoord?

Kijk hiereens, die eerste pdf lijkt me wel handig.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Practicum over dialyse.

In hoeverre weet je al wat er tijdens een nierdialyse voor processen plaatsvinden? Waarom vinden die processen plaats, en hoe (waardoor) vinden deze plaats?

Daarnaast is het handiger om eerst te bedenken wat je graag te weten zou willen komen, en dat te testen met een proefje. Eerst een proefje gaan doen, dan een hypothese bedenken om vervolgens gelijk te beantwoorden is een wat vreemde manier van onderzoeken, al komt het in de wetenschap vaak voor dat men tijdens experimenten op nieuwe ideeën komt...voor jezelf van te voren een rode lijn uitzetten is in dit geval een stuk effectiever.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Practicum over dialyse.

Microdialyse (size exclusion) en het product op western blot zetten (in een lab dus) lijkt me een optie.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer