Springen naar inhoud

Nationale wetenschapsquiz competitie 2011

• Log in om te kunnen reageren

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 december 2011 - 12:35

Voor de zevende keer organiseert het Wetenschapsforum een interne competitie van de Nationale Wetenschapsquiz en ook dit jaar zijn er, naast de eeuwige roem, weer leuke prijzen te winnen.

Geplaatste afbeelding

Ga naar:
http://www.wetenschapsforum.nl/quiz

en beantwoord de meerkeuzevragen.

Veel plezier!
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cura

Cura

• >1k berichten
  • 2956 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 december 2011 - 22:11

En....al veel deelnemers? :)
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 december 2011 - 22:36

En....al veel deelnemers? :)

Er is altijd ruimte voor meer :)
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5820 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 december 2011 - 13:45

En, hoe hebben de mensen het gedaan?
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Cura

Cura

• >1k berichten
  • 2956 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 december 2011 - 14:54

De antwoorden met uitwerkingen van de quiz kun je alvast hier vinden.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 december 2011 - 17:11

En dan nu de uitslag....

Helaas een wat teleurstellend aantal inzendingen: 11. Voor wie zich afvraagt waarom ik (in tegenstelling tot voorgaande jaren) niets heb ingezonden: Ik was eind november bij de opnames aanwezig en wist dus alle antwoorden al. Ik was namelijk door de NWQ organisatie (d.w.z. onze eigen StrangeQuark) gevraagd om de Archimedes vraag te bedenken. Gelukkig had iedereen die goed :) Minder goed werd er gescoord op vraag 3 en 4. Kennelijk denken mensen dat ze zelf de meest populaire persoon zijn op Facebook :)

De eer gaat dit jaar naar EvilBro, welke 11 van de 15 vragen correct wist te beantwoorden. Echter, EvilBro is VIP en doet daarom enkel voor de eer mee. Er is dus nog een prijs te vergeven. Ook de mensen na hem doen buiten mededingen mee. Zij zijn bijna allemaal moderators. Daarnaast heeft Confusie aangegeven enkel voor de eer te strijden.

En zo komen we bij plaats 8 aan, waar we de winnaar van de prijs vinden: Morzon.

EvilBro en Morzon, gefeliciteerd!

nwq2011_uitslag.png

Cura

Cura

• >1k berichten
  • 2956 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 december 2011 - 17:14

Gefeliciteerd beide! :)

(En toch moet iemand even uitleggen hoe dat nu zit met dat T-shirt en de boeien...ik heb het thuis getest en kreeg het maar niet voor elkaar! :))

jkien

jkien

• >1k berichten
  • 3053 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 december 2011 - 18:41

(En toch moet iemand even uitleggen hoe dat nu zit met dat T-shirt en de boeien...ik heb het thuis getest en kreeg het maar niet voor elkaar! :))

Het is makkelijker met een zwembroek en voetboeien, want dan hoef je je hoofd niet te gebruiken. :)

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 december 2011 - 22:25

Huh?? Ik ben er voor 99% zeker van dat ik bij vraag 4 antwoord C heb gekozen....ik had namelijk het complete pdf-je van de UT weten op te snorren: http://stilton.tnw.u...oeijerAJP11.pdf
Heb ik mij dan zo vergist, en dan nog het verkeerde antwoord aangekruist?

Blijkbaar....in ieder geval heeft dat missertje me de overwinning niet gekost haha!! Gefeliciteerd EvilBro!
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5820 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 december 2011 - 22:27

Huh?? Ik ben er voor 99% zeker van dat ik bij vraag 4 antwoord C heb gekozen....ik had namelijk het complete pdf-je van de UT weten op te snorren: http://stilton.tnw.u...oeijerAJP11.pdf
Heb ik mij dan zo vergist, en dan nog het verkeerde antwoord aangekruist?

Blijkbaar....in ieder geval heeft dat missertje me de overwinning niet gekost haha!! Gefeliciteerd EvilBro!

Nu je het zegt, ik weet ook (voor 99%) zeker dat ik C heb ingevuld... :)

Cura

Cura

• >1k berichten
  • 2956 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 december 2011 - 22:27

Ik wilde net hetzelfde opmerken Raspoetin, ik had bij vraag 4 ook C. En bij mij zet het (ook) geen zoden aan de dijk, maar wellicht is er iets niet geheel goed verlopen bij het puntensysteem (bij vraag 4)?

Edit: de 'slachtoffers' melden zich zo te zien...:)

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5820 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 december 2011 - 22:28

Ik wilde net hetzelfde opmerken Raspoetin, ik had bij vraag 4 ook C. En bij mij zet het (ook) geen zoden aan de dijk, maar wellicht is er iets niet geheel goed verlopen bij het puntensysteem (bij vraag 4)?

Hmmm, klein bugje Bart? :)

Cura

Cura

• >1k berichten
  • 2956 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 december 2011 - 22:34

Hmmm, klein bugje Bart? :)

Wat dan overigens wel vreemd zou zijn is het feit dat ik een A als antwoord heb staan en jullie beide een B. Als het een 'klein' bugje zou zijn, zou je verwachten dat A = B, B = C of A = C...maar dat is het dus blijkbaar ook niet.

Oeioei, weet je zeker dat de andere vragen wel allemaal goed zijn nagekeken Bart? :)

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 december 2011 - 22:43

Ik vermoed dat de antwoorden van vraag 3 en 4 omgewisseld zijn in de score...
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Cura

Cura

• >1k berichten
  • 2956 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 december 2011 - 22:47

Dat is een aardige verklaring ja! Blijken de resultaten van vraag 3 en 4 plots ook een stukje hoger dan die 8% te liggen...:)

Overigens zou dat voordelig voor Wouter uitpakken...stel je voor dat er nu een antwoord is goed gerekend, maar die er daarna weer af wordt getrokken...:)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures