Springen naar inhoud

Hellingsgraad venturibuis

• Log in om te kunnen reageren

FrederickMatheuse

FrederickMatheuse

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 december 2011 - 16:23

Ik ben voor een project bezig met berekeningen naar de ideale vorm van een venturibuis. Berekeningen in verband met oppervlaktes, snelheden, debieten, enz.. zijn geen probleem, maar het berekenen van de optimale hellingsgraad en de invloed ervan op het fluďdum lijk ik nergens te vinden. Is er iemand die hier meer kennis van heeft? Of beschikt over formules/voorbeelden om me op weg te helpen.

Ik zou de stroming (turbulentie, ...) graag willen controleren. Kan dit het beste via CFD? En zoja, met Fluent en Gambit? Of zijn er nog betere programma's?

Dank bij voorbaat.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

FrederickMatheuse

FrederickMatheuse

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 februari 2012 - 21:16

Ik ben voor een project bezig met berekeningen naar de ideale vorm van een venturibuis. Berekeningen in verband met oppervlaktes, snelheden, debieten, enz.. zijn geen probleem, maar het berekenen van de optimale hellingsgraad en de invloed ervan op het fluďdum lijk ik nergens te vinden. Is er iemand die hier meer kennis van heeft? Of beschikt over formules/voorbeelden om me op weg te helpen.

Ik zou de stroming (turbulentie, ...) graag willen controleren. Kan dit het beste via CFD? En zoja, met Fluent en Gambit? Of zijn er nog betere programma's?

Dank bij voorbaat.

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 08 februari 2012 - 22:38

De ideale vorm van een venturi zal afhangen van de toepassing, dus van zaken als: wat is het doel van de venturi; is het voor vloeistof of gas, en indien gas, is het dan lage snelheid, of dicht bij geluidsnelheid, of wellicht choked. En van jouw definitie van ideaal.
Hydrogen economy is a Hype.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures