Kwaliteit van het wetenschapsforum - jullie mening?

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Kwaliteit van het wetenschapsforum - jullie mening?

Met deze draad proberen we erachter te komen of jullie tevreden zijn met wat dit forum te bieden heeft. Misschien hebben sommigen van jullie bepaalde verwachtingen waar dit forum niet aan voldoet? Of hebben jullie ideeen/suggesties voor mogelijke verbeteringen (of zelfs verbredingen) van het forum?


Hier kunnen jullie dus je aan- of opmerkingen, suggesties, en eventuele frustraties kwijt. We zouden het prettig vinden als jullie daarbij ook willen vertellen waarom jullie een bepaalde mening zijn toegedaan.


Dus... Leef jullie uit!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 323

Re: Kwaliteit van het wetenschapsforum - jullie mening?

Ik ben zeer tevreden over het forum.

Misschien dat echter de lang geleden voorgestelde mini-cursussen (over bijvoorbeeld evolutie, genetica, etc.) wel eens daadwerkelijk uitgewerkt kunnen worden, zodat er een bron binnen de site is waarnaar verwezen kan worden voor basisprincipes, waardoor sommige oeverloze discussies (zie bijvoorbeeld het topic over evolutie) niet ellenlang hoeven door te gaan en dezelfde punten niet steeds opnieuw herhaald hoeven worden...
"You're really full of yourself, aren't you?"

"Yeah. I like that about me."

- U Turn

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Kwaliteit van het wetenschapsforum - jullie mening?

Ik vindt het ook een geweldige site. Ik heb hier gruwelijk veel geleerd, en dus concludeer ik, jullie doelstelling is bij mij zeker weg geslaagd.

het enige jammer vindt ik dat er weinog formule mogelijkheden zijn. zo kan alles ook wiskundig worden bescheven. maar daar zit vordering in las ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Kwaliteit van het wetenschapsforum - jullie mening?

Sophia? schreef:Ik ben zeer tevreden over het forum.

Misschien dat echter de lang geleden voorgestelde mini-cursussen (over bijvoorbeeld evolutie, genetica, etc.) wel eens daadwerkelijk uitgewerkt kunnen worden, zodat er een bron binnen de site is waarnaar verwezen kan worden voor basisprincipes, waardoor sommige oeverloze discussies (zie bijvoorbeeld het topic over evolutie) niet ellenlang hoeven door te gaan en dezelfde punten niet steeds opnieuw herhaald hoeven worden...


Wat minicursussen betreft komt er binnenkort een bijzondere verrassing, even geduld...

Berichten: 672

Re: Kwaliteit van het wetenschapsforum - jullie mening?

Heel veel praktische zaken worden goed beantwoord,wel heb ik de indruk dat vaak (ik maak me er ook schuldig aan) een mening gepost wordt zonder de thread te lezen en de interaktie te stimuleren.

Maar dat heeft meer met de posters dan met het forum zelf te maken uiteraard.
huh?

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Kwaliteit van het wetenschapsforum - jullie mening?

Erg leuk forum, alhoewel ikzelf als beheerder een beetje moe zou worden van enkele onderwerpen aan de "zachte" zijde van het forum. Ik zou dan ook zeker enkele onderwerpen schrappen om van het anti-moslim-geweld af te zijn. Daarvoor zijn andere fora in het leven geroepen zoals stormfront.org en volkenvaderland.nl (opgeheven wegens te veel belangstelling?)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Kwaliteit van het wetenschapsforum - jullie mening?

het forum wordt rustiger,

weinig bijzondere nieuwe feiten.

zelfs het nieuws topic is een beetje stil.

ik neem dit niemand kwalijk, maar het lijkt erop dat het niet meer fantatieke wetenschap is.

Wat hebben we nu al bereikt?

Is de Perpetuum_mobile ondekt?

zijn we eruit?

Kan een gedachte de toekomst veranderen?


Mijn frustraties, het lijk erop dat de wetenschappers niet fanatiek genoeg zijn.

we beginnen met niets... hoe lang moeten we wachten voor daar iets is?

ok, atheisten... alles was er al en is er altijd al geweest..... wat was er al? alles? alles zoals het nu is? alles voor de verandering? verandering?


de antwoordt op de vraag:

gelijktijdigheid van gravitatie.

is 0


conclusie1:

op een bepaald punt haakt de wetenschap af.


we hebben nog niet 'alles' ondekt. simpel weg, onze hersenen zijn niet zo groot als 'alles'


ik hoop dat al deze on-wetenschap / wetenschap een motivatie zal zijn voor 'nieuwe' generaties.


het is buitengewoon interessant, dat een 'aaargh' zeer goede punten hier op dit forum naar voren haalt. En zijn sympathie voor andere forum gangers.


persoonlijk heb ik hier ook mijn aanvaringen gekend. maar daardoor leren we elkaar kennen. en achteraf ja da's ook weer leuk en leerzaam, voor mij, of mogelijk allebei.


een korte samenvatting:

ja dit is een forum waar veel op te vinden is, lees het goed.


aantal feiten:

mensen zijn het niet altijd met elkaar eens.


de feiten:

sommige feiten zijn werkelijkheid

sommige feiten zijn fantasie


conclusie2:

de perpetuum mobile is nog niet uitgevonden.

geloof is wordt gedoogd op dit forum.

DNA veranderd tijdens de levensfase.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Kwaliteit van het wetenschapsforum - jullie mening?

Interessant relaas, maar eigenlijk mis ik antwoord op mijn vraag:


Of hebben jullie ideeen/suggesties voor mogelijke verbeteringen (of zelfs verbredingen) van het forum?
Heb je daar ook ideeen over?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 323

Re: Kwaliteit van het wetenschapsforum - jullie mening?

Ik denk niet dat een verbreding van het forum wenselijk is. Qua wetenschap beslaat dit forum wel zo'n beetje het hele spectrum (oftewel: elke denkbare post is makkelijk in een van de categorieen in te delen) en een verbreding zou denk ik een daling van de kwaliteit veroorzaken.

Misschien dat wel binnen categorieen de posts wat verder onderverdeeld kunnen worden in subcategorieen, om wat meer structuur aan te brengen en oude threads wat beter doorzoekbaar te maken.
"You're really full of yourself, aren't you?"

"Yeah. I like that about me."

- U Turn

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: Kwaliteit van het wetenschapsforum - jullie mening?

Dat idee van subfora lijkt me helemaal niet zo gek. in plaats van de scheiding tussen 'klassieke' en 'moderne' natuurkunde kan er misschien een natuurkunde subforum gevormd worden met daarbinnen de onderverdelingen 'thermodynamica', 'electrotechniek en signaalverwerking', 'klassieke mechanica', 'quantummechanica', 'astrofysica', 'relativiteit' enzovoort. Zo wordt het ook vaak op andere natuurkunde/wetenschapsfora gedaan en hoewel dit op zich natuurlijk geen reden is, doen ze dat ook niet voor niets! Het is helemaal niet erg om daardoor wat kleinere subfora te krijgen: deze zijn makkelijker doorzoekbaar en degenen die interesse hebben in het bijhouden van de correspondentie over verschillende onderwerpen kunnen hierdoor hapklaar de subfora afstruinen.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Kwaliteit van het wetenschapsforum - jullie mening?

Ik denk niet dat een verbreding van het forum wenselijk is.
Een misverstand dat ik aan had moeten zien komen: ik bedoelde niet zozeer verbreding van de forumactiviteiten, maar meer een verbreding om naast het forum nog meer te gaan doen. Een mailinglist zou hier een voorbeeld van zijn, of een samenwerking met andere sites/instanties etc.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Kwaliteit van het wetenschapsforum - jullie mening?

Een verbreding van sub-fora is niet wenselijk. Dit is in het verleden geprobeerd. Dit heeft niet goed uitgepakt.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 91

Re: Kwaliteit van het wetenschapsforum - jullie mening?

Misschien iets van een soort competitie vorm.


bv een quizje inbouwen? wekelijks vernieuwen en behaalde punten tonen bij naam.....ofzo
Alles kan als t maar leuk is..

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Kwaliteit van het wetenschapsforum - jullie mening?

B schreef:Misschien iets van een soort competitie vorm.  


bv een quizje inbouwen? wekelijks vernieuwen en behaalde punten tonen bij naam.....ofzo
Leuk idee.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: Kwaliteit van het wetenschapsforum - jullie mening?

Een verbreding van sub-fora is niet wenselijk. Dit is in het verleden geprobeerd. Dit heeft niet goed uitgepakt.


Wat is er toen gebeurd, Wouter?

Reageer