Isolijn tekenen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 12

Isolijn tekenen

Hai,

Tijdens het leren (dus maken) van mijn wiskunde tentamen stuit ik op het volgende probleem. Er is een figuur getekend en daarvan moet ik de iso-1, iso2 en iso3 -lijn tekenen. Nou gaat alles goed behalve de isolijn van CE EN BE want al teken ik een cirkel bij hoek B en C en vervolgens een rechte lijn tot E+1 krijg ik een scheve lijn met niet telkens een afstand van 1 tot het lijnstuk

Wat doe ik fout?
Bijlagen
2.png
2.png (24.7 KiB) 457 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 614

Re: Isolijn tekenen

beta94 schreef:Hai,

Tijdens het leren (dus maken) van mijn wiskunde tentamen stuit ik op het volgende probleem. Er is een figuur getekend en daarvan moet ik de iso-1, iso2 en iso3 -lijn tekenen. Nou gaat alles goed behalve de isolijn van CE EN BE want al teken ik een cirkel bij hoek B en C en vervolgens een rechte lijn tot E+1 krijg ik een scheve lijn met niet telkens een afstand van 1 tot het lijnstuk

Wat doe ik fout?


Je cirkel bij B en C is te klein...

Bepaal eerst E+1 en bekijk dan eens hoever je cirkel moet lopen bij B+1 en C+1.

Berichten: 12

Re: Isolijn tekenen

Je cirkel bij B en C is te klein...


Ik moet toch een cirkel met een straal van 1 cm nemen? De cirkel loopt door tot de loodlijn van 1 cm van EB en CB, toch?

Gebruikersavatar
Berichten: 614

Re: Isolijn tekenen

Ik moet toch een cirkel met een straal van 1 cm nemen? De cirkel loopt door tot de loodlijn van 1 cm van EB en CB, toch?


Het is voor mij al wat langer geleden, maar volgens mij moest je je cirkel door laten lopen tot het snijpunt met de loodlijn op EB door B :)

Reageer