Springen naar inhoud

Statistische toets

• Log in om te kunnen reageren

Statistiek123

Statistiek123

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 december 2011 - 15:05

Ik heb een proef gedaan bij een aantal proefpersonen. Deze proefpersonen hebben een aantal trials van dezelfde proef gedaan. Ik heb voor elke proefpersoon een coefficient of variation berekend van alle trials. De variatie binnen sommige proefpersonen is echter erg groot. Daarom wil ik een aantal trials niet meenemen.

Ik ben hiervoor op zoek naar een statistische toets die kijkt welke trials er uit moeten en of dit een significant effect heeft op het coefficient of variation. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik kom er niet uit.

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 december 2011 - 11:58

Ik ben hier niet super in thuis, maar heb je je al afgevraagd waarom sommige trials grote verschillen geven? Want misschien ligt dat helemaal niet aan de trial zelf. Vind je niets, dan kun je er alsnog verwijderen.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Statistiek123

Statistiek123

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 december 2011 - 12:56

Hallo Drieske,

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Dat er een grote variatie binnen de proefpersoon bestaat komt doordat enkele trials afwijken. Dat is met het blote oog te zien aan de grafieken (alle trials naast elkaar geplot tegen de tijd). Deze afwijkende trials wil ik verwijderd hebben.

Groetjes,
Maartje

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 december 2011 - 13:20

Je zoekt dus eigenlijk uitschieters?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Statistiek123

Statistiek123

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 december 2011 - 13:24

Ja ik zoek uitschieters n de verschillende trials binnen ťťn persoon

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 december 2011 - 13:32

Okee... Waarom zijn de standaardmanieren hiervoor niet goed? Of ken je die niet, en zoek je die net :)?

Statistiek123

Statistiek123

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 december 2011 - 13:36

Haha ik ken ze niet denk ik dan :)

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 december 2011 - 13:46

In een basiscursus Statistiek, zul je outliers zoeken met behulp van een boxplot. Ben je hiermee bekend? Kijk eventueel ook eens op Wiki.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures