Springen naar inhoud

Toll-like receptors

• Log in om te kunnen reageren

Perpetuated

Perpetuated

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 december 2011 - 14:24

Hallo,

Ik ben nu al een tijd bezig met studeren voor mijn immunologietentamen van morgen maar uiteindelijk ben ik er nog steeds niet achter wat TLR (Toll-like receptoren) zijn. Ik heb al websites zoals wikipedia bezocht maar hier vind ik alleen dat ze als het goed is op elke cel aanwezig zijn en zogehete PAMPS herkennen. Kan iemand me uitleggen wat het precies zijn, waar ze zitten en waarmee ze interacteren?

Alvast bedankt,

Tom
An American monkey, after getting drunk on brandy, would never touch it again, and thus is much wiser than most men. ~ Charles Darwin

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5812 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 december 2011 - 14:48

Dat staat hier toch haarfijn uitgelegd?
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Perpetuated

Perpetuated

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 december 2011 - 17:22

Dat staat hier toch haarfijn uitgelegd?

Kijk ik dan nu hard eroverheen waar staat uitgelegd hoe ze het precies doen? Ik zie wel staan dat ze overal zitten in principe en het immuunsysteem aanschakelen.. Betekent dit dat ze een signaal afgeven waardoor een APC weet dat hij daarheen moet gaan en zo het specifieke immuunsysteem aangezet wordt?
An American monkey, after getting drunk on brandy, would never touch it again, and thus is much wiser than most men. ~ Charles Darwin

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5812 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 december 2011 - 17:34

Kijk ik dan nu hard eroverheen waar staat uitgelegd hoe ze het precies doen? Ik zie wel staan dat ze overal zitten in principe en het immuunsysteem aanschakelen.. Betekent dit dat ze een signaal afgeven waardoor een APC weet dat hij daarheen moet gaan en zo het specifieke immuunsysteem aangezet wordt?

Een TLR bevindt zich op een fagocyt. Deze bindt direct aan LPS of proteoglycanen van een microbe. Hierdoor ontstaat een cascade via receptor-geassocieerde kinases die de cel aanzetten tot de productie van cytokines en ROI's.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Perpetuated

Perpetuated

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 december 2011 - 17:44

Ah oké.. Dat lijkt me ook wel logisch inderdaad.. Ik zal die wikipedia-website morgenvroeg nog wel eens snel doorlezen en dan moet het wel voldoende zijn voor het komend tentamen. :) Bedankt!

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 december 2011 - 17:57

´die wikipedia-website morgenvroeg eens snel doorlezen´

´moet voldoende zijn voor het komend tentamen

Ja echt? Klinkt als een waardeloos tentamen, of je bent uit nieuwsgierigheid verder aan het kijken :)

Overigens is het niet nodig om je volledige post cursief te maken. Liever niet zelfs.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Perpetuated

Perpetuated

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 december 2011 - 08:16

Misschien leest dat inderdaad niet zo fijn inderdaad, non-cursief it is! Maar ik ben geen cel-bioloog en ik hoef inderdaad maar net de basis te kennen van het immuunsysteem voor dit tentamen, dan is wikipedia in de meeste vallen genoeg om iets te weten te komen over bepaalde cellen/structuren.. Tijd voor mijn tentamen!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures