[java] verplaatsen naar specifieke coördinaten

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

[java] verplaatsen naar specifieke co

Excuses, het onderwerp moest zijn verplaatsen naar specifieke coördinaten in Java

Hallo,

Ik probeer een spelletje in java te maken met JCreator. (Tower of Hanoi)

De drie staven zijn gelukt en ik heb de schijven als gevulde rechthoeken genomen. Nu vraag ik mij af hoe ik deze rechthoeken met de muis naar specifieke coördinaten kan verplaatsten namelijk die van de staven. Ik heb begrepen dat het slepen van die schijven moeilijk is. Daarom zou ik graag willen weten met welke code ik de schijven zou kunnen verplaatsen door er op te klikken en dan vervolgens op 1 van de staven te klikken.

Ik heb al een code die ervoor zorgt dat de muis een lijn kan trekken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

MathPhy

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: [java] verplaatsen naar specifieke co

Als je iets verplaatst houdt dat in dat je het verwijdert op de ene plaats en ergens anders opnieuw tekent.

Berichten: 2

Re: [java] verplaatsen naar specifieke co

Als je iets verplaatst houdt dat in dat je het verwijdert op de ene plaats en ergens anders opnieuw tekent.


Ok, dus het rechthoekje wordt dan op een andere plaats weer getekend, maar hoe is de code hiervan en hoe koppel ik dat aan de muis. (Daarmee bedoel ik niet perse de hele code, maar bijv. zoiets als voor een rechthoek gebruik je drawRect.) Ik heb wel een boekje voor Java maar deze is erg beperkt. Daar staat het niet in.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: [java] verplaatsen naar specifieke co

Ok, dus het rechthoekje wordt dan op een andere plaats weer getekend, maar hoe is de code hiervan en hoe koppel ik dat aan de muis. (Daarmee bedoel ik niet perse de hele code, maar bijv. zoiets als voor een rechthoek gebruik je drawRect.) Ik heb wel een boekje voor Java maar deze is erg beperkt. Daar staat het niet in.


Hoe het expliciet in java code moet weet ik zelf niet.

Het eenvoudigste is waarschijnlijk dat je gewoon heel het scherm leegmaakt met een soor clear ofzo en dan alles opnieuw tekent op de nieuwe posities.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [java] verplaatsen naar specifieke co

Je zal telkenmale

1) nieuwe posities moeten berekenen (bijvoorbeeld uit de coördinaten van de muis)

2) repaint() moeten aanroepen

Voor de muis-informatie kijk je best eens naar een Mouse Listener.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Reageer