Springen naar inhoud

- - - - -

Chinese trein raast met 500 km/h voorbij


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Cura

    Cura


  • >1k berichten
  • 2956 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 28 december 2011 - 09:23

Afgelopen weekend heeft China de trein getest die als snelste van de wereld uit de bus moet komen. Het huidige record voor de Chinezen is bereikt door de Beijing Shanghai High Speed Railway, die al met 300 km/h over de rails vliegt, echter, deze nieuwe variant zal zo'n 200 'kilometertjes per uur' sneller gaan.

De nieuwe trein zal een maximale trekkracht van 22.800 kW hebben, in vergelijking met de 9.600 kW van de oude China Railways High-Speedá versie is dat een aanzienlijk verschil. Dit alles is mogelijk doordat de trein bestaat uit kunststof materialen versterkt met carbon fiber. De ontwerpers geven aan te zijn ge´nspireerd door oude Chinese zwaarden...

Afgelopen jaar is er veel ophef geweest over de hogesnelheidstreinen vanwege het feit dat The New York Times had geschreven dat de Chinezen minder goed materiaal gebruiken aangezien dat goedkoper is, en er daarom veel slachtoffers vallen bij botsingen (zoals in Zhejiang dit jaar in juli). Nu is naar buiten gebracht dat de treinen niet per definitie op hun maximale snelheid zullen gaan rijden, maar dat het enkel mogelijk is. Volgens Zhao Xiaogang, voorzitter van de CSR (railvoertuigenfabrikant), streeft men naar veiligheid om de werking van het treinmechanisme te garanderen.

Lees hier meer.

Bron: Physorg

Geplaatste afbeelding
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

In physics I trust

    In physics I trust


  • >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 28 december 2011 - 09:39

Officials felt it necessary to lower operating speeds on its bullet trains whereas trains with top speeds of 350 kh would be lowered to 300 kilometers peer hour, and trains designed for 250 would instead run at 200 kilometers per hour.


Om de krachten op de funderingen en de liggers te verminderen dan, vermoed ik? Want twee op elkaar inrijdende treinen malen niet om dat verschil tussen 200 en 250 km/h lijkt me.
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

#3

DePurpereWolf

    DePurpereWolf


  • >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 december 2011 - 11:12

Ja, de trekkracht is bijna het minst belangrijke bij het ontwerpen van een hogesnelheidstrein. Het gaat allemaal hoe je die kracht naar het spoor overbrengt en of je trein al die krachten kan weerstaan zonder na elke rit de garage in te moeten. Iedereen kan een raket op een spoor zetten, maar een trein moet robuust zijn en lang meekunnen zonder problemen.
Een onderstel dat kapot gaat met 500 km/u is natuurlijk meteen een ramp.

#4

klazon

    klazon


  • >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 28 december 2011 - 13:08

Het is op zich wel een prestatie van die Chinezen. Maar ze zullen er toch nog een schepje bovenop moeten doen want de Fransen hebben al op een haar na 575 km/h gehaald.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures