Zeshoek 'omrekenen' naar vierkant

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Zeshoek 'omrekenen' naar vierkant

Ik ben voor een rapportage voor mijn opleiding landschapsarchitectuur bezig met een studie naar het project "Twins" van William O'Brien Jr. Dit project bestaat uit 2 gebouwen, waarvan één een regelmatige zeshoek is, en de andere een vierkant. Deze twee gebouwen bestaan wel beide uit exact dezelfde kamers. Hier staat het in een aantal beelden uitgelegd.

Met natekenen kom ik uit op een benadering van de afmetingen, maar voor de rapportage heb ik exacte afmetingen nodig. Nu vroeg ik mij af of er een formule is om de exacte afmetingen (of verhoudingen onderling) van de kamers te berekenen, of dat er maar één mogelijkheid is om een zeshoek zo in blokken te verdelen.
Despite what we all like to think, not EVERYTHING is smokable

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Zeshoek 'omrekenen' naar vierkant



Verplaatst naar wiskunde


Voor het geval de link platgaat:
vierkantzeshoek.png
vierkantzeshoek.png (53.95 KiB) 391 keer bekeken
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Zeshoek 'omrekenen' naar vierkant

Nu vroeg ik mij af of er een formule is om de exacte afmetingen (of verhoudingen onderling) van de kamers te berekenen, of dat er maar één mogelijkheid is om een zeshoek zo in blokken te verdelen.
Yep, hoogstwaarschijnlijk is er maar 1 manier, en die ga je niet snel vinden met wat gewone wiskunde.

Ik zou ja aanraden om het op te zoeken, zelf berekenen gaat erg moeilijk zijn.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer