Springen naar inhoud

Kies een cijfer

• Log in om te kunnen reageren

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 januari 2012 - 11:46

Ik kwam onlangs dit spelletje tegen. Nu vroeg ik mij hierbij af wat het achterliggende 'mechanisme' is om dit te laten werken? Zelf had ik voorlopig, helaas, geen enkel idee wat het basisidee erachter is...
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 januari 2012 - 11:58

Als je de berekening uitvoert, kom je altijd uit op een getal deelbaar door 9. In de lijst staat dan ook steeds hetzelfde woord achter de veelvouden van 9.

Je krijgt altijd een getal dat deelbaar is door 9, en dus krijg je voor elk getal hetzelfde woord. Kortom, het maakt niet uit wat voor getal je neemt. Welk woord je gaat krijgen, is al bekend voordat je je getal hebt gekozen.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 januari 2012 - 12:03

getal=10x+y

berekend getal = 10x+y-(x+y)=9x

EDIT: te laat ;)
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 januari 2012 - 12:07

;) Stom dat ik het niet zag. Bedankt beiden!
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures