Springen naar inhoud

Gaschromatografie

• Log in om te kunnen reageren

Melissa94

Melissa94

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 januari 2012 - 15:11

Beste,

Ik zit nog met 2 vragen ivm gc voor mijn eindwerk. Weet iemand hier misschien een antwoord op.

- Hoe kan je rekening houden met een verschillende gevoeligheid van je detector voor verschillende stoffen bij je
chromatogram ?

- Wat zijn de verschillende soorten ijk-methoden bij GC ?

Alvast bedankt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 januari 2012 - 17:45

als ik je eerste vraag goed begrijp, zijn je twee vragen in principe dezelfde: kalibratie gebeurt doorgaans met een ijklijn, er worden dus gekende hoeveelheden van de te onderzoeken stoffen ingespoten. De respons kan dan worden uitgezet t.o.v. de hoeveelheid, en dit voor elke stof, waardoor je een onbekend mengsel kan kwantificeren.

Om om te gaan met experimentele fluctuaties (vnl. de ingespoten hoeveelheid, die moeilijk constant kan worden gehouden) wordt ook steeds een constante hoeveelheid "interne standaard" toegevoegd, dit is een stof die zich gelijkaardig (qua retentie) gedraagt als de te analyseren stoffen. Responsen worden dat steeds relatief t.o.v. die van de IS gebruikt. Mocht je dan meer of minder inspuiten is dat niet erg, gezien het signaal van de IS even sterk veranderd als dat van de onderzochte stoffen, en dus de verhouding tussen de twee zich "correct" gedraagt.

Veranderd door Typhoner, 10 januari 2012 - 17:45

This is weird as hell. I approve.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Vacatures