Eventueel doorstuderen in wiskunde

Reageer
Berichten: 2

Eventueel doorstuderen in wiskunde

Momenteel doe ik HBO Informatica (versneld) en zit ik in m'n laatste jaar. Hiervoor heb ik MBO Informatica gedaan. Nu ben ik erg geïnteresseerd geraakt in wiskunde en statistiek en ik probeer momenteel een afstudeer stage te regelen in de bio-informatica.

Wat hierna?

In ieder geval ben ik het studenten leventje wel een beetje zat. Ik heb wel behoefte om de deur uit te gaan en te gaan werken, maar ik vind ook dat ik nog niet uitgeleerd ben. Dus een deeltijd studie of aparte cursussen zouden een goed idee zijn. Wel denk ik dat master niveau momenteel voor mij te hoog gegrepen is. Ik heb immers een VMBO achtergrond en ben pas sinds kort echt geïnteresseerd.

Ik heb gevonden:

- Technische Wiskunde, welke wordt gegeven aan de TU in Eindhoven en aan de TU in Delft. Dit is een bachelor opleiding, bedoeld voor mensen die vanaf VWO komen. Ik weet dus niet of ik wel 'aan de toelatingseisen voldoe' met mijn Bachelor in de informatica en mijn titel als ing (welke ik heb als ik nu afstudeer). Daarnaast ben ik bang dat deze studie niet als duaal of deeltijd is te doen.

- Lerarenopleiding VO/BVE Wiskunde, welke wordt gegeven aan de Hogeschool in Rotterdam. Dit is bachelor, te doen in deeltijd. Het klinkt heel interessant, maar ik weet niet of ik een goede leraar zou kunnen zijn aangezien ik ook meestal in de stress raak als ik een presentatie moet doen. Daarentegen zijn er meerdere klasgenoten geweest in het verleden, welke ik heb geholpen met exacte vakken, die mij hebben verteld dat ik hun goed kon helpen. Als in dat ik het duidelijk uitleg etc.

- Losse wiskunde cursussen bij de Open Universiteit. Op deze manier spijker ik m'n basis kennis wat bij (ik heb denk ik het één en ander gemist in mijn MBO > HBO route) en die staat denk ik wel leuk op mijn CV.

Hebben jullie nog andere ideeën? Ik hoor ze in ieder geval graag.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Eventueel doorstuderen in wiskunde

Als bio-informatica je aanspreekt dan zou ik je willen adviseren om hierin door te gaan. Eventueel zou je vakken kunnen volgen waarbij je meer biologische kennis krijgt. Bio-informatici zijn erg gewild en dit zal alleen maar toenemen.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer