Springen naar inhoud

Wetenschappelijk contact gezocht

• Log in om te kunnen reageren

Hylobates

Hylobates

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 januari 2012 - 19:19

Gegroet iedereen

Normaal zou ik niet zo een bericht typen, maar ik zal de situatie zo goed mogelijk proberen uitleggen. Ik bereid mij ook al voor op mogelijk uiteenlopende reacties.

Ik ben een student in een wetenschappelijke masteropleiding uit België. Het is een niet zo bevolkte opleiding en elke wetenschapstak is afgezonderd van de andere in onze campus. Hieruit volgt dat er niet veel contact is met andere wetenschappelijke onderzoekseenheden. Ik zou echter graag contact hebben met biologen omdat deze richting mij ook sterk interesseert. Helaas ken ik daar niemand van. Men zou kunnen aanraden om 's avonds eens uit te gaan in studentenbuurten, maar daar wens ik liever niet iemand te leren kennen.
Vandaar mijn bericht: ik weet niet waar ik medewetenschappers kan leren kennen. Uit mijn richting heb ik genoeg mannelijke vrienden waarmee ik een goede babbel kan slaan en kan redeneren over verschillende onderwerpen. De medestudenten uit mijn jaar van het andere geslacht zijn hiervoor blijkbaar minder geschikt.
Is er ergens een contact site voor mensen met dezelfde interesse, en voornamelijk vrouwen (aangezien zij vaak een andere visie hebben) waarmee gepraat kan worden?

Nu weet ik al wat er gedacht wordt, maar dat bedoel ik hiermee niet.
Ik weet gewoon niet waar ik mensen met wetenschappelijke interesse moet zoeken die gewillig zijn hun kennis en visie te delen. Ook al is wetenschapsforum een goed medium van kennisoverdracht, het is niet hetgene wat ik zoek.

Alvast bedankt voor enige hulp en begrip.
Als dit bericht hier ongeschikt is, mag het verwijderd worden.

Veranderd door Hylobates, 06 januari 2012 - 19:20

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 januari 2012 - 21:27

Men zou kunnen aanraden om 's avonds eens uit te gaan in studentenbuurten, maar daar wens ik liever niet iemand te leren kennen.

Ik zal dit maar niet beledigend opvatten :)
Al eens in studentenclubs gaan kijken? Er zijn er genoeg met een wetenschappelijke inslag. In mijn vakgebied in Gent denk ik aan IEEE, VVN. Ik durf te wedden dat zulke dingen ook voor andere wetenschappen bestaan.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

Hylobates

Hylobates

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 januari 2012 - 21:35

Ik zal dit maar niet beledigend opvatten :)
Al eens in studentenclubs gaan kijken? Er zijn er genoeg met een wetenschappelijke inslag. In mijn vakgebied in Gent denk ik aan IEEE, VVN. Ik durf te wedden dat zulke dingen ook voor andere wetenschappen bestaan.

Het is zeker niet beledigend bedoeld, een paar van mijn beste vrienden gaan geregeld uit. Het vertoeven in uitgaansbuurten is echter niets voor mij en dat bedoelde ik in de eerste plek. Excuseer voor het kleine misverstand.

Ik zal eens kijken naar de studentenclubs, bedankt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures