Omroepingen tégen moord bij christenen en moslims!

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Berichten: 567

Omroepingen t

Christenen horen regelmatig van hun leiders (via de Paus op tv ,of tijdens de Eucharistie,of andere media) dat men niet mag moorden of oorlog voeren.

Ik weet nu inderdaad wel dat in Bijbel ,en ook in de Koran staat ,dat men niet mag moorden of doden.

Mijn vraag is waarom Moslims er ook niet zo veel als Christenen over dit verbod op attent worden gemaakt ,via de verschillende kanalen ?

Men zegt dat een moordenaar geen (goed) Christen is. Is een moordenaar dan ook geen (goed) Moslim ?

Berichten: 81

Re: Omroepingen t

Men zegt dat een moordenaar geen (goed) Christen is. Is een moordenaar dan ook geen (goed) Moslim ?
Het meest logische antwoord op die vraag is nee. Maar het is geen slecht idee om de site The Skeptic's Annotated Bible, die ook de Koran en het boek van Mormon behandelt, te bekijken. Daaruit blijkt dat God zelf moordzuchtig kan zijn. Hoe kan een goed Christen zichzelf respecteren als hij dat weet?

Het kan ook geen kwaad om The Brick Testament te lezen. Dit is een geïllustreerde en begrijpelijke weergave van de Bijbel. Daar valt ook heel wat in te ontdekken.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Omroepingen t

Mijn vraag is waarom Moslims er ook niet zo veel als Christenen over dit verbod op attent worden gemaakt ,via de verschillende kanalen ?
Laten we beginnen met waarom je überhaupt denkt dat moslims er niet zo veel als christenen attent op gemaakt worden? Volg je regelmatig de preken in de moskee of lessen over de Koran?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Omroepingen t

Laten we beginnen met waarom je überhaupt denkt dat moslims er niet zo veel als christenen attent op gemaakt worden? Volg je regelmatig de preken in de moskee of lessen over de Koran?
Ik vermoed dat dit inderdaad de essentie is.

Het is niet zinvol om te discussiëren over de interpretatie van de verschillende boeken. Iedereen heeft daar een ander idee over en daar komt alleen maar ruzie van.

Re: Omroepingen t

Misschien een idee om te vergelijken wat er over het leven van Jezus en Mohammed geschreven staat. Dat bespaart een boel politiek correct geleuter.

De sceptische link van Quantum Human is ook een aanrader.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Omroepingen t

Deze vragen horen thuis onder religieuze wetenschappen, een forum wat we met reden gesloten hebben. Het is dan niet de bedoeling zulks maar in andere forums te plaatsen.

-slotje-
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten