Space Materialen

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 18

Space Materialen

Vroeg me gewoon af:

wat zijn de meest flashy nieuwe ultramoderne space- (of luchtvaart-) materialen? ultralicht, of juist ultrazwaar, heel flexibel of juist helemaal niet, als het maar extreem is.

Ik weet alleen maar carbon en kevlar vezels, en die vette thermo tegeltjes, die ze op een ruimteschip plakken

Berichten: 37

Re: Space Materialen

Wouter Lancee schreef:Vroeg me gewoon af:

wat zijn de meest flashy nieuwe ultramoderne space- (of luchtvaart-) materialen? ultralicht, of juist ultrazwaar, heel flexibel of juist helemaal niet, als het maar extreem is.  

Ik weet alleen maar carbon en kevlar vezels, en die vette thermo tegeltjes, die ze op een ruimteschip plakken
In de toekomst wil oa. NASA gebruik gaan maken van nanotechnologie. Hiermee kan je zelf je materialen ontwikkelen op atomaire schaal. De verwachting is dat dit gaat leiden naar kleinere, sterkere, lichtere, effectievere maar toch goedkopere materialen.

Op de site van NASA kan je er meer over lezen:

http://www.nasa.gov/vision/earth/technolog...l_nanotech.html

Ultrazwaar zullen ze niet zo snel nodig hebben. Dan zou je meer energie nodig moeten hebben om bijv. een space shuttle de lucht in te krijgen.

Flexibel of niet flexibel ligt eraan waar het voor gebruikt gaat worden. Dit kunnen ze zelf bepalen als deze technologie zich verder gaat ontwikkelen.

Reageer