Springen naar inhoud

Essay english

• Log in om te kunnen reageren

kweetvanniks

kweetvanniks

• >100 berichten
  • 121 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2012 - 09:54

Beste WSF-lid,

Zojuist heb ik nog een essay geschreven, zouden jullie de grove fouten eruit kunnen halen?

Het gaat over ´real liteature´

Reading ‘real literature’.

School is all about to make you ready on society. It improves your social skills furthermore it wants to improve your thinking skils. They want to see what you will do in intricate situations, as same as the life, you will get intricate situations all time. And by reading ‘`real literature`’ you shape your brain as never before. So you will think faster and better in intricate situations.

As I said the stimulation of the brain is very important to develop yourself as a human. A good brain is needed at school, you need to solve lots of problems. And by only training Maths or Chemistry, you won´t be able to solve the problems as good as when you combine it with reading.

Books also makes your imagination bigger. If you imagine much you will be able to imagine your situation and imagine how to solve it. It makes your World bigger, you fantasy becomes bigger. Your thinkstyl becomes better. Also you will find more answers and possibilities to answer a question, what it is all about at school.

Furthermore your vocabulary gets bigger. You see the meaning of different words, you can make more good-looking sentences on exams like on french and english exams. Also you will be able to make your last exams better, because you have read a lot. So your vocabulary is bigger and the understanding of a sentence is now bigger than before. So you will be better and faster in getting the answer.

So we all need to read literatures, young or old does not matter. It stimulates your brain, makes your imagination bigger and you also get a bigger vocabulary than before. What a man/women needs more in life? Start today with reading real literature, you will not regret it at all.

Veranderd door kweetvanniks, 09 januari 2012 - 09:56

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Rhiannon

Rhiannon

• >1k berichten
  • 2745 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 januari 2012 - 10:34

School is all about to make getting you ready on for society. Furthermore, it improves your social skills furthermore and aims it wants to improve your thinking skils. They want to see what you will do in intricate situations, as same as the in life, you will get intricate situations all the time. And by reading ‘`real literature`’ you will shape your brain as never before, so you will think faster and better in intricate situations.

As I said, the stimulation of the brain is very important to develop yourself as a human. A good brain is needed at school, you need to solve lots of problems. And by only training Mathematics or Chemistry, you won´t will not be able to solve the problems as good well as when you combine it with reading.

Books also makes your imagination bigger. If you imagine much you will be able to imagine your situation and imagine how to solve it. It makes your World bigger, you fantasy becomes bigger. Your thinkstyl becomes better. Also you will find more answers and possibilities to answer a question, what it is all about at school.

Furthermore your vocabulary gets bigger. You see the meaning of different words, you can make more good-looking sentences on exams like on french and english exams. Also you will be able to make your last exams better, because you have read a lot. So your vocabulary is bigger and the understanding of a sentence is now bigger than before. So you will be better and faster in getting the answer.

So we all need to read literatures, young or old does not matter. It stimulates your brain, makes your imagination bigger and you also get a bigger vocabulary than before. What a man/women needs more in life? Start today with reading real literature, you will not regret it at all.

NB:
- Furthermore is een zogeheten adverb dat bij voorkeur aan het begin van de (bij)zin staat, en altijd tussen komma's wordt gezet, net als bijvoorbeeld 'also' (aan het begin van de zin) of 'moreover' of 'therefore'.
- Als je begint te praten over een onderwerp in het enkelvoud, houd dan dan in het hele essay vol. Niet in het midden switchen van 'it' naar 'they' als je het over de school hebt.
- In het Engels wordt veel vaker 'will' gebruikt dan in het Nederlands 'zullen'. Let hier op.
- Let er op dat zinnen ook een begin en eind hebben en volledig zijn. De laatste zin van alinea 1 bijvoorbeeld is geen op zichzelf staande zin, maar een bijzin.
- Sla de interpunctieregels in het Engels nog eens erop na.
- Lees nog eens door wanneer men in het Engels wel of geen lidwoorden gebruikt.
- Zoals bij een vorig essay al is opgemerkt, géén samentrekkingen als bijvoorbeeld won't en don't in geschreven tekst! Altijd will not en do not voluit.
- Zoek eens de volledige betekenis van woorden op, zoals het verschil tussen bigger en larger (alinea 3).

Ik heb de eerste twee alinea's verbeterd. Kijk nou zelf eens hoever je komt met de andere alinea's. Daar staat een aantal dingen die ook voorkomen in de eerste twee alinea's.

Bestudeer eens wat sites over de Engelse grammatica zoals: http://www.engelsegrammatica.com/ of http://www.engels.taaldok.nl/ of (in het Engels) http://www.edufind.c...mmar_topics.php
Hoe minder kennis, des te onwrikbaarder het oordeel.

wesleyc

wesleyc

• >25 berichten
  • 99 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2012 - 16:49

Ga er eerst zelf nog eens naar kijken, haal de grove fouten er zelf uit, en kom daarna terug met een tekst waar wij de puntjes op de i kunnen zetten.
Op dit momenten zitten er fouten/slordigheden in die je, als je wat aandachtiger leest, er zelf gemakkelijk uit kan halen.

Ik heb de indruk dat ik hier jouw kladversie zit te lezen...

Veranderd door wesleyc, 09 januari 2012 - 16:50

kweetvanniks

kweetvanniks

• >100 berichten
  • 121 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2012 - 19:59

Ik heb hem verbeterd, streng lettend op de grammaticaregels, zinnen etc.

Reading "real literature".

School is all about getting you ready for society. It improves your social skills and aims to improve your thinking skills. It wants you to see what you will do in intricate situations, as in life, you will get those complex positions, where you can use your skills which you DID IMPROVE/ IMPROVE by reading real literature.

As I said: stimulation of the brain is very important to develop yourself as a human. A good brain is needed at school, you need to solve lots of problems which you do not get by only training Mathematics or Chemistry, you will not be able to solve the problems as good as when you combine it with reading.

Books also largens you world, you imagination. If you read A LOT BOOKS/ A LOT OF BOOK, you will be able to solve problems better. You will start thinking out of the bounds (= buiten de grenzen?!) . Also you will f ind more possibilities to answer a question, what it is all about ON/AT school.

Furthermore, your vocabulary grows. With that you can make more good-looking sentences ON/WHILE exams. Also you will be able to get better results on your exams, when you've read LOTS OF BOOKS/A LOT BOOKS. This all adds up to your comprehension level which will grow significantly by reading books.

So we all need to read literatures, young or old does not matter. It stimulates your brain, largens your imagination and you also get a bigger vocabulary than before. What a man/women needs more in life? Start today with reading real literature, you will not regret it at all.

~Getracht te verbeteren

~Alsnog heb ik een paar vragen:

Is het in de eerste alinea beter dat ik "Did improve" gebruik of "improved" beide duiden duidelijk de verleden tijd aan.
Moet die " : " erbij (interpunctie) in de tweede alinea?
In de 3de alinea, is het beter als ik gebruik maak van "a lot books" of "a lot of book"?
Idem voor "on" /"at" school.
En de dingen die ik heb vetgedrukt in de 4de alinea,
"on" / "while" exams?
"lots of books" of "a lot books"

wesleyc

wesleyc

• >25 berichten
  • 99 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2012 - 23:46

Ik heb hem verbeterd, streng lettend op de grammaticaregels, zinnen etc.

Reading "real literature".

School is all about getting you ready for society. It improves your social skills and aims to improve your thinking skills. It wants you to see what you will do in intricate situations, as in life, you will get those complex positions, where you can use your skills which you HAVE IMPROVED by reading literature.

As I said, stimulation of the brain is very important to develop yourself as a human. A good brain is needed at school, you need to solve (handle) lots of problems at which you will not succeed by only training Mathematics or Chemistry, you will not be able to solve (handle) the problems as good as when you combine it with reading.

Books also enlarge your world, your imagination. When you read A LOT OF BOOKS, you will be able to solve (handle) problems better. You will start thinking out of the box (= buiten de grenzen?!) . You will also be able to find more possibilities to answer a question, which is what school is all about.

Furthermore, your vocabulary grows larger. With that you can make produce good-looking sentences at tests. You will also be able to get better results on your tests if you've read A LOT BOOKS. This all adds up to your comprehension level, which will grow significantly by reading books.

So we all need to read literature , young or old does not matter zou ik anders uitdrukken . Reading stimulates your brain, enlargens your imagination and you will also get a larger vocabulary. What a man/women needs more in life? ook deze nog een keer herlezen Start today with reading literature, you will not regret it at all.

~Getracht te verbeteren

~Alsnog heb ik een paar vragen:

Is het in de eerste alinea beter dat ik "Did improve" gebruik of "improved" beide duiden duidelijk de verleden tijd aan.
zoals je ziet heb ik er Have Improved van gemaakt
tijden voor werkwoorden kijk bij present perfect simple :)
Moet die " : " erbij (interpunctie) in de tweede alinea?
volgens mij niet
In de 3de alinea, is het beter als ik gebruik maak van "a lot books" of "a lot of book"?
a lot of bookS als je het mij vraagt
Idem voor "on" /"at" school.
zin veranderd, zoek de verschillen
En de dingen die ik heb vetgedrukt in de 4de alinea,
"on" / "while" exams?
"lots of books" of "a lot books"
ik heb exams voor tests vervangen, omdat je er ook bij gewone toetsen wat aan hebt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Als iemand anders er ook nog naar wil kijken om mijn verbeteringen te controleren, graag. Ik ben ook geen engels expert :)

Rhiannon

Rhiannon

• >1k berichten
  • 2745 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 10 januari 2012 - 11:45

Ik heb er als native speaker nog even naar gekeken en er zijn nog een paar kleine dingetjes (in het rood aangegeven en/of doorgestreept wat moet worden verwijderd):

School is all about getting you ready for society. It improves your social skills and aims to improve your thinking skills. It wants you to see what you will do in intricate situations, as in life, you will get those complex positions, where you can use your skills which you have improved by reading literature.

As I said, stimulation of the brain is very important to develop yourself as a human. A good brain is needed at school, you need to solve (handle) lots of problems at which you will not succeed by only training Mathematics or Chemistry, you will not be able to solve (handle) the problems as good well as when you combine it with reading.

Books also enlarge your world, your imagination. When you read a lot of books, you will be able to solve handle problems better. You will start thinking out of the box (beter: without boundaries). You will also be able to find more possibilities to answer a question, which is what school is all about.

Furthermore, your vocabulary grows larger. With that, you can make produce good-looking sentences at tests. You will also be able to get better results on your tests if you've read a lot of books. This all adds to your comprehension level level of understanding, which will grow significantly by reading books.

So we all need to read literature, whether we are young or old. Reading stimulates your brain mind, enlargens your imagination and you will also get a larger vocabulary. What does a man/woman needs more in life? Start today with reading literature, you will not regret it at all.

- Lees voor de voltooide tijd in het Engels eens hier
- In de 3de alinea kun je zowel "a lot of books" of "lots of books" gebruiken, "books" is altijd in het meervoud. Wel moet er altijd "of" tussen.
- Het is "at" school (in het Nederland "op school"); "in de school" is "in school".

Lees nou je eigen oorspronkelijke tekst nog eens door en vergelijk die met de bovenstaande, verbeterde tekst. Probeer in de websites die ik je al eerder heb aangegeven te kijken waarom de veranderingen zijn aangebracht.

kweetvanniks

kweetvanniks

• >100 berichten
  • 121 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 januari 2012 - 21:25

@ Rhiannon

Ik zie vaak dat u good met well verandert, waarom?

Kan largens niet, 3e alinea of heeft dat een andere betekenis?

"This all adds to your level of understanding, which will grow significantly by reading books."

Kan het hier ook "adds up"... de rest van de zin zijn? Alinea 4.

Veranderd door kweetvanniks, 10 januari 2012 - 21:32

Rhiannon

Rhiannon

• >1k berichten
  • 2745 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 11 januari 2012 - 12:59

[quote name='kweetvanniks' post='711899' date='10 January 2012, 21:25']Ik zie vaak dat u good met well verandert, waarom?[/quote]

Het verschil tussen good en well wordt Bericht bekijken
Kan largens niet, 3e alinea of heeft dat een andere betekenis?[/quote]

Het werkwoord 'largen' bestaat niet, het is 'to enlarge' (vergroten). In dit geval wordt het 'enlarge' en niet 'enlarges' omdat 'books' meervoud is. De -s komt alleen voor bij derde persoon enkelvoud, nooit in het meervoud. Mocht je willen zeggen 'het lezen van boeken vergroot....' dan zou het worden 'reading books enlarges your....' want dan is 'reading' het onderwerp en dat is dus 3e persoon enkelvoud. Is het zo duidelijk uitgelegd?

[quote name='kweetvanniks' post='711899' date='10 January 2012, 21:25']"This all adds to your level of understanding, which will grow significantly by reading books."
Kan het hier ook "adds up"... de rest van de zin zijn? Alinea 4.[/quote]

Nee, hier kan 'add up' niet worden gebruikt. 'To add up' betekent '(erbij) optellen' en in deze zin betekent 'add' niet optellen maar 'toevoegen' of 'bijdragen'. Daarom geen 'up' eraan toegevoegd.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures