Springen naar inhoud

Elektriciteit van planten

• Log in om te kunnen reageren

samthegreat4

samthegreat4

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2012 - 16:18

Ha Mensen,

Ik moet met een groepje voor het vak ''energieconversie in de cel'' een casus presenteren. Deze casus gaat over microbiële brandstofcellen. Nou was ik wat aan het googelen geslagen en heb ik het volgende filmpje gevonden:

http://www.metacafe....ty_from_plants/

Mijn vraag is of jullie weten of dit reproduceerbaar is (en als het inderdaad echt is: met wat voor materialen?) en hoe de theorie ongeveer in elkaar steekt (draadloze elektronenoverdracht?). Ik weet ook in principe wel dat dit voorbeeldje niet per se slaat op microbiële brandstofcellen (want daar komen dan weer bacterieculturen bij kijken), maar toch is het leuk om het in de presentatie te reproduceren en daarmee het principe achter de elektriciteitsopwekking met MBC's in de praktijk te laten zien.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jkien

jkien

• >1k berichten
  • 3054 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 januari 2012 - 17:35

Ja, dit spectaculaire effect is uitstekend reproduceerbaar, het commentaar onder het filmpje verklapt hoe. Wat je nodig hebt is een magic light bulb van een paar euro.

samthegreat4

samthegreat4

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2012 - 17:45

Ja, dit spectaculaire effect is uitstekend reproduceerbaar, het commentaar onder het filmpje verklapt hoe. Wat je nodig hebt is een magic light bulb van een paar euro.

Daar was ik al bang voor ..
Om nou zelf een microbiŽle brandstofcel te gaan maken heb ik ook niet echt zin in :). Dus dan maar niet.

Maar bedankt voor 't ontmaskeren.

Zou het theoretisch op de manier zoals het in het filmpje gebeurt (dus draadje magnetiseren, om plantje heen wikkelen) echt niet mogelijk zijn? Dus met behulp van draadloos elektronenoverdracht: http://en.wikipedia....energy_transfer

Veranderd door samthegreat4, 09 januari 2012 - 17:45

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures