Aardwetenschappen of economie studeren

Reageer
Berichten: 1

Aardwetenschappen of economie studeren

Ik heb een vraag voor studenten die aardwetenschappen of aarde en economie doen. Ik wil een van deze studies volgend jaar gaan doen maar ik heb geen natuurkunde in mijn profiel, mijn vraag is dus of het gemis van natuurkunde in mijn profiel heel erg is als ik aardwetenschappen zou gaan doen. Komt er veel natuurkunde terug in deze studie.

Ik hoop ook dat iemand mij kan vertellen wat het verschil is tussen de twee studies.

Ik hoop graag van jullie te horen!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Aardwetenschappen of economie studeren

Kan je niet op de site van de universiteit kijken welke vakken je krijgt?

Verschil tussen economie en aardwetenschappen is volgens mij heel groot. Dit is zelfde als, vragen naar verschil tussen natuurkunde en biologie.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Berichten: 17

Re: Aardwetenschappen of economie studeren

blauwzwart18 schreef:Ik heb een vraag voor studenten die aardwetenschappen of aarde en economie doen. Ik wil een van deze studies volgend jaar gaan doen maar ik heb geen natuurkunde in mijn profiel, mijn vraag is dus of het gemis van natuurkunde in mijn profiel heel erg is als ik aardwetenschappen zou gaan doen. Komt er veel natuurkunde terug in deze studie.

Ik hoop ook dat iemand mij kan vertellen wat het verschil is tussen de twee studies.

Ik hoop graag van jullie te horen!
Ik doe Geologie (verschillend van Geografie, beiden Aardwetenschappen), en ik kan je zeggen dat er zeer veel scheikunde, fysica en wiskunde aan te pas komt.

Berichten: 62

Re: Aardwetenschappen of economie studeren

Ik heb een een tijd Aardwetenschappen gedaan en doe nu Natuurkunde.

Er komt een redelijk aantal wiskunde, natuurkunde en scheikunde bij kijken.

Wat betreft de natuurkunde en de scheikunde ben ik geneigd te zeggen dat als

je goed bent in analyse binnen de wiskunde ( wordt meer de nadruk op gelegd in Wiskunde B volgens mij)

dat je de natuurkunde en scheikunde ook wel aan zult kunnen.

Het is zeker aan te raden om een goede wiskundige vaardigheid te hebben omdat zoals gezegd met name de analyse belangrijk is, niet alleen bij puur wiskundige vakken maar eigenlijk binnen de gehele studie Aardwetenschappen.

Aarde en Economie is denk ik het best te vergelijken als een soort aardrijkskunde dat veel dieper ingaat op de stof. Maar ook bij die studie krijg je te maken met hoe de aarde in elkaar zit, hoe het klimaat werkt en je doet natuurlijk zelf ook onderzoek. De hoeveelheid beta vakken binnen Aarde en Economie is wel minder dan binnen Aardwetenschappen
Een avond waarop iedereen het eens is, is een verloren avond.

(Albert Einstein)

Reageer