Jan van de Velde

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 486

Jan van de Velde

Hi, je bent nog maar net lid (welkom dus ;) ) en je hebt al al heel veel posts op zulke korte tijd, aangezien ze allemaal interesant zijn is dat dus geen probleem maar nu vroeg ik me af wat u gestudeerd heeft ofzo waardoor u van zoveel verschildende dingen iets van af weet? of blijft u miss gewoon overdag thuis en zoekt u altijd naar een antwoord in boeken enzo? :shock:
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Jan van de Velde

Goeie help, ik wist niet dat ik me zo in de kijker aan het spelen was.

Ik ben tuinbouwingenieur. In de promofolders van die HTuS stond destijds al vermeld dat het een brede opleiding was, en inderdaad, dat moet wel. Een moderne tuinbouwer moet je echt niet achter een kruiwagen projecteren. Dus je moet je verdiepen in meet-en regeltechniek, hydrauliek, pneumatiek, warmteleer, installatietechniek, chemie, sociologie, ethiek, statistiek, biologie en noem maar op. Omdat je zo breed gaat kun je nooit diep gaan.

Ik beschouw mezelf dan ook als een goedwillende amateur, die zich bij alles wat íe tegenkomt al gauw vragen begint te stellen, wetend dat íe veel niet weet. Altijd ook al een fervent lezer geweest van Kijk, Quest en zo, en ik kijk graag naar documentaires over de meest uiteenlopende onderwerpen. Verder heb ik jaren in (o.a.) tropische buitenlanden gewerkt, zodat je met wat meer dan alleen Nederlandse problemen (waarom heb ik maar 34 netten op TV) geconfronteerd wordt. Zodoende weet ik heel weinig van heel veel, en spreek ik meerdere talen min of meer vloeiend.

Toen internet startte vond ik er niet veel aan, te veel moeite om een paar nuttige pareltjes uit de vele mest te vissen. Procentueel staat er nog steeds meer onzin dan zin op het net, maar zoekmachines zijn verbeterd en mijn zoektechniek is verbeterd, zodat ik beetje bij beetje toch een fervent googelaar geworden ben de laatste tijd. Kortgeleden kreeg ik de mogelijkheid om als zij-instromer natuurkunde te gaan geven op een VMBO school. Dan moet je iets aan anderen gaan uitleggen en dan stuit je wel eens op de vragen hoe het nu al weer precies zat, en hoe je dat vertaalt in woorden van niet meer dan drie lettergrepen zonder aperte leugens te gaan vertellen. Al googelend werd ik een week of twee geleden een keer verwezen naar dit forum, en sommige onderwerpen vind ik schitterend. Zolang een gek meer kan vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden, lijkt me dit een schitterende hobby, leerzaam en ook nuttig voor mijn nieuwe beroep.

En tenslotte heb ik momenteel toevallig even meer vrije tijd dan ik gewend ben.... ik heb nu zelfs even (herfst)vakantie....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Jan van de Velde

Dat verklaart inderdaad heel veel :shock:
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Jan van de Velde

nja, niet negatief bedoelt, maar ik zat ook al te denken.

Waar komt die vandaan?

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Jan van de Velde

Jan, ongeveer 25 berichten per dag...hoe doet u het?
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Jan van de Velde

Haha jah hij is me ook al vaak in het oog gesprongen :roll:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Jan van de Velde

Zoals eerder in dit topic verklaard, ik steek er momenteel veel tijd in. Ten tweede, zoals eerder verklaard, ik ben beginnend docent. ik gebruik dit forum vooral om te oefenen. Bijvoorbeeld op het huiswerkforum iets uitleggen en zien of het gesnapt wordt. Zoniet, andere uitlegstrategie toepassen. Vind ik zeer nuttig voor mijn (nieuwe) vak, VMBO-kindertjes proberen uit te leggen hoe de wereld rondom hen in elkaar steekt....

Dit betekent dat als er op het huiswerkforum een (voor ons simpele) vraag komt, ik niet in één klap uitleg en oplossing in een post gooi, maar probeer de vraagsteller stapje voor stapje de zaak zelf te laten oplossen. Zó ontstaat begrip, maar heb je met totaal een halfuurtje typwerk al gauw een post of 10-15 in één topicje. Of bijvoorbeeld mijn (niet altijd correcte) ideeën over die wereld in een discussie gooien en zien of en zo ja waar mijn idee de mist in gaat. Ook heel leerzaam. Over een maandje of zo zul je me heel wat minder vaak tegenkomen. Als het goed is moet ik dan naast mijn baan voor de klas ook zelf weer de klas in, om te leren natuurkundeleraar te zijn.... Nu kan ik nog even nuttig van de vrije tijd profiteren...

groet, Jan

PS Van RSI heb ik nog geen last, wel van een vrouw die zich soms afvraagt of ik met haar getrouwd ben of met het wetenschapsforum.

PPS mag dit topic nu aub op slot??
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Jan van de Velde

op verzoek op slot

-slotje-
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gesloten