Jan van de Velde

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 486

Jan van de Velde

Hi, je bent nog maar net lid (welkom dus ;) ) en je hebt al al heel veel posts op zulke korte tijd, aangezien ze allemaal interesant zijn is dat dus geen probleem maar nu vroeg ik me af wat u gestudeerd heeft ofzo waardoor u van zoveel verschildende dingen iets van af weet? of blijft u miss gewoon overdag thuis en zoekt u altijd naar een antwoord in boeken enzo? :shock:
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Jan van de Velde

Goeie help, ik wist niet dat ik me zo in de kijker aan het spelen was.

Ik ben tuinbouwingenieur. In de promofolders van die HTuS stond destijds al vermeld dat het een brede opleiding was, en inderdaad, dat moet wel. Een moderne tuinbouwer moet je echt niet achter een kruiwagen projecteren. Dus je moet je verdiepen in meet-en regeltechniek, hydrauliek, pneumatiek, warmteleer, installatietechniek, chemie, sociologie, ethiek, statistiek, biologie en noem maar op. Omdat je zo breed gaat kun je nooit diep gaan.

Ik beschouw mezelf dan ook als een goedwillende amateur, die zich bij alles wat íe tegenkomt al gauw vragen begint te stellen, wetend dat íe veel niet weet. Altijd ook al een fervent lezer geweest van Kijk, Quest en zo, en ik kijk graag naar documentaires over de meest uiteenlopende onderwerpen. Verder heb ik jaren in (o.a.) tropische buitenlanden gewerkt, zodat je met wat meer dan alleen Nederlandse problemen (waarom heb ik maar 34 netten op TV) geconfronteerd wordt. Zodoende weet ik heel weinig van heel veel, en spreek ik meerdere talen min of meer vloeiend.