Conversie probleem

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Gesloten

Conversie probleem

Hoi, ik ben nieuw hier, dit (ook) is mijn eerste (echte) vraag.

Ik Google wel eens iets en dan komt dit forum ook 'omhoog' en dan lees ik dat ook graag.

Echter, ik zit (vind ik zelf) met een groot probleem.

Nu heb ik een document, waar mij is gezegd, buiten veel tekst, de volgende vergelijking:

665μg/L = 1,5%

Het vastgesteld soortelijk gewicht van de vloeistof is 1060gr./L

Ik neem voor het gemak even 1Kg=1L aan.

Dan moet 665μg, gelijk zijn aan 0,665%

Kunnen jullie mij wetenschappelijk uitleggen, hoe ik bewijs, dat 665μg = 0,627095% (dit getal is met de dichtheid inbegrepen), wat mis ik hier dan nog?

En ook, hoe ik bewijs, 665μg/L != 1,507%

Ik ben superbenieuwd naar al jullie antwoorden, want het is volkomen mega *****, het is dan wel ongetekend het is niet ingestuurd maar ik hang wel, dus niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Conversie probleem

Dit topic past beter in Huiswerk en Practica en is daarom verplaatst.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Conversie probleem

bedoel je dat 665 µg/L 1,507% van 1060 g/L zou moeten zijn?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Re: Conversie probleem

Hallo In Physics I Trust, dank voor je attendering middels PB, dat ik het in het huiswerk forum moet plaatsen.

Ik neem dit ter harte.

Hallo Jan van de Velde, ja dat is juist, ik heb hier overheidsdocumenten waar dit wordt beweerd.

Ik heb ook nog een document van het NFI, opgemaakt door 2 onafhankelijke analisten waar letterlijk in staat:

1,21 milligram per milliliter, wat ze hebben gevonden. Mede daarom heb ik het soortelijk gewicht meegenomen.

Ik post hier, omdat ik echt geen idee heb wat ze nu werkelijk bedoelen en ik heb inmiddels begrepen dat ik niet zo mag tiepen in het forum van de moderator, echter, het is niet zo dat dit een vraag is waar een correct antwoord op mogelijk is.

De stelling zelf klopt niet en ik heb het van het NFI, niet van mijn leraar. Kunt u zien wat mijn punt is?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Conversie probleem

Ik zie je punt, en ik zie ook dat dit niet iets is dat we hier op dit forum kunnen gaan oplossen. Zie je PB's en/of het mailadres waarmee je je hebt geregistreerd.

Ik sluit deze topic.

moderator.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gesloten