Springen naar inhoud

Corrosie van metalen

• Log in om te kunnen reageren

Kenneth Verheggen

Kenneth Verheggen

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 oktober 2005 - 07:43

Hallo, ik zit in de 6de Latijn Wetenschappen(ASO) en moet een project maken over een bepaald onderwerp. Wij dachten aan corrosie, maar weet niet hoe ik eventueel een goede indeling zou maken... Heeft er iemand enig idee hoe we het best te werk kunnen gaan?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 18 oktober 2005 - 10:07

Wil je een werkstuk maken over corrosie? Mijn advies: Maak het niet te breedvoerig. Houdt het begrijpelijk en overzichtelijk voor de lezer van je skriptie. Deel het in, bijvoorbeeld in drie stukken:
1. Leg uit wat corrosie is en schrijf iets over het maatschappelijk belang.
2. Beschrijf op eenvoudige wijze de chemie van de corrosie van ijzer in een vochtige en zuurstofrijke omgeving. Wat is de oxydator en wat wordt er geoxydeerd?
3. Geef een voorbeeld van corrosiebestrijding en werk dat zo goed mogelijk
uit. Ken je voorbeelden uit je eigen omgeving? Kies daar iets uit.

Lees ook eens in de amerikaanse website: "Corrosion Doctors." Daar vind je goede uitleg. H. Zeilmaker

BenCT

BenCT

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 december 2006 - 15:35

Vergeet niet de verschillende verschijningen van corossie die allemaal een verschillende oorzaak en andere bestrijding hebben. Dus eigenlijk moet je het verhaal hierboven een paar keer herhalen voor bijvoorbeeld:
Putcorrosie
Interkritallijne corrosie
enz.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8248 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 december 2006 - 16:26

@ BenCT: dit is een topic welke is gestart op oktober 2005. Ik denk niet dat je antwoord de TS nog veel zal helpen :)
"Meep meep meep." Beaker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures