axisymmetrisch

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 11

axisymmetrisch

Misschien is het antwoord wel heel simpel. Wat moet ik verstaan onder een niet-axisymmetrische verstoring? en wanneer is deze dan wel symmetrisch?

het lijkt mij iets te maken hebben met een verstoring in de rotatierichting (phi-richting), maar hoe het precies zit, weet ik niet :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 296

Re: axisymmetrisch

Een axisymmetrische figuur is constant in radiele richting. Een cilinder bijvoorbeeld is axisymmetrisch t.o.v. van zijn as.

Als het gaat om een niey-axisymmetrische verstoring dan is dat een verstoring voor bepaalde, maar niet elke r, lijkt me.

Misschien heb je iets meer informatie zodat we ons meer een beeld kunnen vormen van het probleem.
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)

Berichten: 11

Re: axisymmetrisch

natuurlijk heb ik wat info over het probleem. Ik bestudeer momenteel een artikel over de invloed van magnetische velden op de vorming van sterkernen. Hierin wordt het dimensieloze getal A_phi (en nog 2 dim. getallen) ingevoerd, omdat dit gemakkelijk zou zijn om het systeem te beschrijven.

A_phi wordt beschreven als: the initial amplitude of the non-axisymmetric pertubation.

Als ik jou uitleg volg dat gaat het dus om een verstoring op een afstand r van de kern, maar wat houden de getalwaarden dan precies in? (die verschillend zijn voor verschillend modellen)

Reageer