Springen naar inhoud

Formule ontwikkelen voor brand loyalty index


  • Log in om te kunnen reageren

#1

michael1985

    michael1985


  • >25 berichten
  • 35 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 januari 2012 - 14:29

Ik zie dat de titel verkeerd is gegaan,-> formule ontwikkelen voor brand loyalty index.
Moderator: aangepast.

In een database heb ik enkele variable zoals: number of brands purchased, Number of instances of consecutive purchase of brands, Sum of volume, Number of purchase transactions, Sum of value, Avg. transactions p brandrun, Avg. volume per transaction en average price per purchase.

Nu is de vraag:

How should the percentages of total purchases comprised by various brands be treated? Isnít a customer who buys all brand A just as loyal as a customer who buys all brand B? What will be the effect on any distance measure of using the brand share variables as is? Consider using a single derived variable

Nu heb ik een formule ontwikkeld maar het laatste gedeelte werkt niet:
De formule die ik bedacht had is als volgt: Brand Loyalty Index = 0.4 * No. Of brands_score + 0.4 * Brand Run_score + 0.2 * Volume of purchase attributed to a given brand_score

De formula bestaat uit 3 gedeeltes:
a) No. Of brands: As the number of brands increases, the probability of switching between the brands increases, hence the lower the number of brands its better. Hence we assign a lower score to rows which have low number of brands thus indicating a better brand loyalty.
b) Brand Runs: The lower the number of brand runs, the better it is. A higher number of brand runs increases the probability of having brand runs for multiple brands, therefore indicating a higher switching behaviour. Hence we assign a lower score to rows which have lower number of brand runs.
c) Volume of purchases attributed to each brand (hier ligt het probleem).

Voor No of brands: heb ik een tabel gemaakt gerankschikt van 1 t/m 10. en hoe lager het cijfer van aantal brands is de hoger het cijfer is. (als voorbeeld no of brands=1 -> cijfer 10 , terwijl no of brands=10 -> cijfer 1).
Voor Brand runs heb ik ook een tabel gemaakt. hoe hoger brand runs is in de database hoe hoger het cijfer is. Voorbeeld brand runs = 1 -> cijfer 1, brand runs=10->cijfer 10

Voor het laatste gedeelte van de formule (gedeelte C) voor de volume of purchase kom ik niet uit. Dit is voornamelijk omdat andere attributen zijn gegeven in de database en niets over volume per merk.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Alvast bedankt.

Veranderd door Kravitz, 18 januari 2012 - 19:29


Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.




0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures