slotje op 'vloeistofslag'?

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

slotje op 'vloeistofslag'?

beheerders, moderators,

volgens mij zijn we gevaarlijk bezig op het forum

huiswerk en practica, algemeen, vloeistofslag.

Als de vraagsteller onze commentaren optimistisch wil lezen, loopt hij volgens mij een risico vergelijkbaar met dat van vuurwerk, gifstoffen en dergelijke zaken.

Jan van de Velde
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: slotje op 'vloeistofslag'?

Jan,

Naar mijn mening is er geen direct aanleiding om het onderwerp in kwestie te sluiten.

Ten eerste heeft de vraagsteller na jouw waarschuwing en advies om een deskundige erbij te halen niet meer gereageerd. Ik kan dan ook niet direct uit zijn berichten halen dat hij iets gevaarlijks wil proberen, maar alleen probeert te begrijpen wat er aan de hand is.

Ten tweede zou bij sluiting van dit onderwerp ook alle onderwerpen met betrekking tot electriciteit moeten sluiten, omdat ook 230 volt niet zonder gevaren is.

Het beleid met betrekking tot het vuurwerk en explosieven is indertijd gemaakt omdat teveel mensen (meestal jong en geen ervaring met scheikunde) hier kwamen om te vragen hoe zij explosieven of vuurwerk konden maken. Behalve dat het chemisch process niet zonder gevaar is en dat sommige recepten zelfs verboden zijn is hier op dit forum een verbod op het discussieren van explosieven en vuurwerk gekomen. Iemand die weet waar hij mee bezig is komt niet op dit forum vragen stellen.

Groet,

Bart

PS: Het is niet netjes om een onderwerpstitel in hoofdletters te tikken. Dit komt over als schreeuwen of aandachtvragerij en daar zijn wij hier niet van gediend.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: slotje op 'vloeistofslag'?

Bart,

Die hoofdletters stonden er inderdaad als aandachtvragerij, maar naar ik hoop dat je wil aannemen met de beste bedoelingen. Je vlotte reactie toont dat jullie er zonodig op tijd bij zijn. In voorkomende gevallen is extra nadruk kennelijk niet nodig. Zal ik dan ook niet meer doen.

Ik begrijp je argumentatie. Ik ben het daar in dit soort praktische gevallen niet 100 % mee eens. De redenen voor mijn mening hierover staan impliciet en expliciet in mijn berichten over dit onderwerp.

Ik respecteer je mening en beslissing. Voor mijzelf is het verder voldoende te weten dat er naar gekeken is, en dat ik meen voldoende duidelijk te hebben gewaarschuwd richting de vraagsteller.

Dank voor je vlotte en duidelijke reaktie.

Jan
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer