Organische reacties

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 252

Organische reacties

Hallo,

Kan iemand mij eens uitleggen wat ik moet doen bij welke reactiepijl? Ik heb binnen 3 uur examen maar ik zie het niet meer..
oefhelp.jpg
oefhelp.jpg (39.88 KiB) 113 keer bekeken
Dankuwel

Re: Organische reacties

a) Cl2 + H2O

b) sterk verwarmen met een OH- oplossing om een stabiel geconjugeerd systeem te bekomen

Voor het overige is de structuur links onderaan foutief weergegeven als carbanion met 4 bindingen, dus die snap ik niet.

Het antwoord op alkynen weet ik ook niet, maar waarom maak je geen gebruik van de draw-optie bij chemspider.com om onbekende synthese methoden te achterhalen?

Waarom stel je trouwens zo'n pittige vragen vlak voor het examen?

Succes ermee :)

Gebruikersavatar
Berichten: 252

Re: Organische reacties

choco-and-cheese schreef:a) Cl2 + H2O

b) sterk verwarmen met een OH- oplossing om een stabiel geconjugeerd systeem te bekomen

Voor het overige is de structuur links onderaan foutief weergegeven als carbanion met 4 bindingen, dus die snap ik niet.

Het antwoord op alkynen weet ik ook niet, maar waarom maak je geen gebruik van de draw-optie bij chemspider.com om onbekende synthese methoden te achterhalen?

Waarom stel je trouwens zo'n pittige vragen vlak voor het examen?

Succes ermee :)
Ik zag die oefening nog staan in mijn boek..

Die chemspider.com, hoe kan je daar synthesemethoden vinden? Ik kan wel een molecule tekenen en dan de naam etc daarvan achterhalen, maar ik weet niet hoe ik die synthesemethoden kan vinden?

Bedankt in elk geval! Het heeft spijtig genoeg niet mogen baten, ik heb een 9/20..

Reageer