Springen naar inhoud

BOINC

• Log in om te kunnen reageren

Onzejozef

Onzejozef

• >100 berichten
  • 124 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 oktober 2005 - 19:39

Ik heb met de zoekfunctie gezocht, maar kon er geen topic over vinden, daarom maar even dit.

Is er hier iemand die de software op deze link gebruikt? Of waarom juist niet?

Ik bedoel dan met name het oude programmaatje BOINC.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 oktober 2005 - 20:25

Ik heb het ooit gebruikt voor Einstein@home. Mijn processor werd echter zo warm dat ik het te riskant vond om het project door te zetten.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

OneStepForward

OneStepForward

• >250 berichten
  • 656 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 oktober 2005 - 22:01

Is er hier iemand die de software op deze link gebruikt? Of waarom juist niet?

Ik niet.
Dit omdat ik niet geloof in signalen opvangen van buitenaardse inteligentie.
Dan heb je toch een aantal dingen nodig:
- Het bestaan van buitenaards leven.
Ok, nooit gevonden, maar ik sluit niet uit dat het er is.
Wie weet vinden we ooit nog eens een verdwaalde bactierie. M'n wereldbeeld zal er niet van in elkaar storten.

- Het bestaan van buitenaardse inteligentie
Ik geloof er niks van dat we dat als het bestaat we er ooit bewijs voor zullen vinden, maar wie weet is het er wel. Het universum is immers oneindig...
- Het heeft de middelen van een signaal te versturen.
Het is een raar denk patroon om te denken dat een iets met inteligentie ook werkelijk precies de zelfde geschiedenis als wij zouden hebben en ook nog werkelijk die uitvindingen zoude uitvinden. Maar ach, het universum is oneindig, dus wie weet...
- Ze verzenden iets en wij ontvangen het.
Daar geloof ik nou helemaal niks van. In de eerste plaats vraag ik me af hoe'lang zo'n signaal nog bruikbaar blijft. Maar goed, los daar van. Dan zou er dus buitenaardse inteligentie moeten bestaan (waar dus 0 bewijs voor is) wat zo dicht bij ons is dat wij het signaal kunnen ontvangen voordat onze zon uit elkaar knalt. Dat heeft zo z'n beperkingen. Gezien de leeftijd van dit universum en de leeftijd die wij nog hebben als mensheid.
Maar goed, dit geloof ^ valt natuurlijk niet uit te sluiten.
Maar als ik ooit aan dat soort dingen zou mee doen, zou ik toch veel eerder mijn pc willen uitlenen voor medische doeleinden dan voor dit soort zaken.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Friendly Ghost

Friendly Ghost

• >100 berichten
  • 222 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2005 - 08:35

Ik draai Boinc 4.25 voor Einstein@home en LHC@home.
Het schijnt computers erg te vertragen, ook als het niet aan het berekenen is, maar daar heb ik niet zo veel last van. Het enige vervelende is dat het geen preferences onthoudt en ik elke keer als ik mijn computer opstart opnieuw moet aangeven dat hij niet permanent aan het rekenen moet slaan.
"If you're scared to die, you'd better not be scared to live"

Onzejozef

Onzejozef

• >100 berichten
  • 124 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2005 - 08:45

Ik draai nu ook in einstein@home, maar vooralsnog onthoud hij de preferences prima.

Nu heb ikzelf niet zo erg veel verstand van computers, maar volgens mij werkt het programma bij mij alleen als het systeem 'idle' is.

Als ik bijvoorbeeld krachtige rekenprogramma's (b.v Gaussian) draai, heb ik zeer weinig last van vertraging.

• Gast

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 23:13

Ik draai het programma al een hele tijd op verschillende pc's. Enkel en alleen voor het project SETI. Dit programma kun je zo instellen dat het enkel draait indien de pc niet wordt gebruikt. Dus zelf heb je er totaal geen last van, uw pc wordt enkel gebruikt wanneer u deze niet nodig heeft (screensaver). Indien u met een normale recente pc werkt, zal deze zeker ook geen last hebben van overhitting ofzo, indien dit wel het geval is, is er iets aan de hand met uw toestel (CPU moet zowiezo tot 100% kunnen worden gebruikt zonder crash, anders laten nazien).

Dus indien je het interessant vind, zeker eens uitproberen!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures