Springen naar inhoud

Schrijfoefening engels

• Log in om te kunnen reageren

cedricm

cedricm

• >25 berichten
  • 93 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2012 - 12:15

Hallo,
Ik moet een schrijfoefening maken voor Engels.
Dit is de opdracht:
Write a letter to a sport magazine. Depending on your view you can either complain because so many sportman and women cheat nowadays, or stand up against the criticisms made in the reading about cheating in sport. Write minimum 25 lines. Try and use as many words and phrases from the reading.

Zou er iemand mijn tekst willen controleren? (er zitten waarschijnlijk heel veel fouten in, wegens ik geen engels kan, ik ben er al heel de voormiddag mee bezig)

This letter is a complaint. I think it can not that many sportmen and sportwomen bend the rules.
You must play a game seriously. Today many sportmen cheat. They take doping, the fake that they are in pain. Today, cheating is normal, nobody playing the game. Why cheat many sportmen, they want more money and they want to become famous.

First I tell who I am. I am XXXXX and I live in Waregem. Waregem is a city, we have a footballclub namely Essevee. Sometimes, I go with the Red Cross to a footballmatch. Some footballers fall over and pretend to be hurt. The result is that the opponet get a yellow card. A few minutes later, the footballer stand up and there is notting happende. I find it strange that the refereers believe the footballers. Another big areas for cheating in football is doping and match-fixing. Doctors must more and more check footballers for doping. In my opinion, they do it not enough. Some sportmen can take doping years. Match-fixing happened more and more. I think that it was in 2005. In Belgium there was a Chinese business mann. A lot of teams would have received money from the Chinese. He did it with teams with financiel problems. Lierse and other clubs must lose a lot of matches. When they had lost the match, the Chines gaves him much money. The chinese is still straceless.
There is not alone cheating in football, also in cycling and athletik. In the tour the France they are each year drug scandals. In 2006, was Floyd Landis stripped of his title after testing positive for synthetic testosterone. I can not believe but I have ever read in a magazine that some cyclers used batteries in his bike. It can be built into the frame of a bicycle. When you pressed a button, the pedals began turning, It a little bit absurd but they are professional riders that used a motor.
In Athletik, they are a lot of sportmen that cheat too, example Ben Johnson he was in 1988 disqualified for doping. It was in the summer Olympics of South Korea.

With doping you are better, it would help build muscle and power but they are also a lot of negative consequences. Sportmen can have a cardiac arrest, then you have certainly not won.

This holiday, there are the Olympic Games in London. I want this year, no cheating in sport. Cheating makes the game sull and we must do something More control before the match and after the match. I hope that my letter something will change.
Thank you very much, for the reading of my letter!

Alvast bedankt voor het helpen!!!

Veranderd door Jan van de Velde, 21 januari 2012 - 14:24
werkelijke namen verwijderd

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44848 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 21 januari 2012 - 14:46

Niet persoonlijk bedoeld, maar dit is dusdanig steenkolenengels dat er geen beginnen aan is om dit te verbeteren zonder het geheel te herschrijven. Grammatica, spelling, idioom, typefouten, dit is zo erger dan babelfish.

Write a letter to a sport magazine. Depending on your view you can either complain because so many sportman and women cheat nowadays, or stand up against the criticisms made in the reading about cheating in sport. Write minimum 25 lines. Try and use as many words and phrases from the reading.

Hier hoort dan kennelijk nog een al of niet werkelijk transcript van een "lezing" bij (dat is alles wat ik me zo 123 kan voorstellen bij "the reading" ? Was dat ook in het Engels?

Praktische vraag, als we hier iets werkelijk Engels van maken, ga je dan niet gruwelijk door de mand vallen als je dit inlevert als eigen werk? Hoe zeer je er ook je best op gedaan hebt?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

cedricm

cedricm

• >25 berichten
  • 93 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2012 - 14:59

Niet persoonlijk bedoeld, maar dit is dusdanig steenkolenengels dat er geen beginnen aan is om dit te verbeteren zonder het geheel te herschrijven. Grammatica, spelling, idioom, typefouten, dit is zo erger dan babelfish.

Hier hoort dan kennelijk nog een al of niet werkelijk transcript van een "lezing" bij (dat is alles wat ik me zo 123 kan voorstellen bij "the reading" ? Was dat ook in het Engels?

Praktische vraag, als we hier iets werkelijk Engels van maken, ga je dan niet gruwelijk door de mand vallen als je dit inlevert als eigen werk? Hoe zeer je er ook je best op gedaan hebt?

Ik kan er echt niet aandoen dat ik helemaal geen engels kan. Ik was al gebuisd in het 1ste semester. Ik weet niet wat ik meer kan doen.

Veranderd door cedricm, 21 januari 2012 - 14:59

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2460 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2012 - 15:04

Ik kan er echt niet aandoen dat ik helemaal geen engels kan. Ik was al gebuisd in het 1ste semester. Ik weet niet wat ik meer kan doen.

Maak in ieder geval gebruik van een woordenboek en een overzicht van de grammatica, eventueel aangevuld met een woordenschatoverzicht.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Rhiannon

Rhiannon

• >1k berichten
  • 2749 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 21 januari 2012 - 16:31

Heb je je grammatica wel grondig bestudeerd? De woorden kun je uit een woordenboek halen, maar de grammatica is toch zeer belangrijk, wil het begrijpelijk zijn.
Hoe minder kennis, des te onwrikbaarder het oordeel.

Mjollnir

Mjollnir

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2012 - 17:03

Probeer het anders in Word te typen (Engelse spelling).
Als begin haal je hiermee de fouten als "opponet", "notting", "happende" etc. er al uit.

Grammaticaal kunnen we vrij weinig anders doen dan het geheel opnieuw schrijven.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44848 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 21 januari 2012 - 17:04

Dit kan best een geval zijn van volledig gebrek aan taalgevoel. Kwestie is, hoe helpen we cedricm? Kijk, als ik er een kwartiertje voor ga zitten heb ik dat opstelletje opgepoetst. Daarmee heeft cedricm nu even een bruikbaar opstel, maar leert hij geen spat Engels bij en blijft hij verder toch buizen.

Dit is een ernstig probleem als je van plan bent om hogere opleidingen op welk gebied ook te gaan volgen. Als de financiŽn het toelaten zou ik eens ernstig aan een taalkamp gaan denken komende zomer, goed kans dat je het oppikt als je er een paar weken in ondergedompeld wordt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

cedricm

cedricm

• >25 berichten
  • 93 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2012 - 07:56

Dit kan best een geval zijn van volledig gebrek aan taalgevoel. Kwestie is, hoe helpen we cedricm? Kijk, als ik er een kwartiertje voor ga zitten heb ik dat opstelletje opgepoetst. Daarmee heeft cedricm nu even een bruikbaar opstel, maar leert hij geen spat Engels bij en blijft hij verder toch buizen.

Dit is een ernstig probleem als je van plan bent om hogere opleidingen op welk gebied ook te gaan volgen. Als de financiŽn het toelaten zou ik eens ernstig aan een taalkamp gaan denken komende zomer, goed kans dat je het oppikt als je er een paar weken in ondergedompeld wordt.

Ik heb dysfasie, taalgevoel heb ik niet. Ik doe zoveel voor mijn Engels maar dat lukt gewoon niet.

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2460 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2012 - 14:54

Dat viel wel mee. Je moet voor de aardigheid maar eens proberen om een met een vertaalmachine geconstrueerde vertaling uit het Duits in een correcte vertaling om te zetten. Ik was daar onlangs maar liefst 3 uur mee bezig.

@cedricm: Ik geef hieronder de tekst met de nodige correcties weer, zoals gecorrigeerd in je topic in het forum Moderne Talen op www.scholieren.com.

This letter is meant as a complaint. I think it cannot be allowed that many sportsmen and sportswomen bend the rules.
*cannot wordt altijd als 1 woord geschreven*
You must play a game seriously. Today many sportsmen and sportswomen cheat. They take doping, faking that they are in pain. Today, cheating is normal, instead of playing the game seriously. Why do many sportsmen and sportswomen cheat, they want more money and they want to become famous.

First I will tell you who I am. I am XXXXX and I live in the city of Waregem. We have a footballclub at Waregem called Essevee. Sometimes, I go with the Red Cross to a footballmatch. Some footballers fall down and pretend to be hurt. The result is that the opponent gets a yellow card. A few minutes later, the footballer stands up and there is nothing going on. I find it strange that the referees believe the footballers. Some other big areas for cheating in football are doping and match-fixing.
*Areas is meervoud, dus je gebruikt het onbepaald telwoord some en de persoonsvorm are*
Doctors must check footballers for doping more and more. In my opinion, they do not do it enough. Some sportsmen and sportswomen can take doping for years. Match-fixing happened more and more. I think that it was in 2005. In Belgium there was a Chinese business man. A lot of teams would have received money from him. He it with teams with financiel problems. Lierse and other clubs had to loose a lot of matches. When they had lost the match, the Chinese business man gave them a lot of money. The Chinese business man is still nowhere to be found.
There is not only cheating in football, but also in cycle racing and athletics. In the Tour de France there are drug scandals each year. In 2006, Floyd Landis was stripped of his title after testing positive for synthetic testosterone. I cannot believe this but I once read in a magazine that some racing cyclists used batteries in their bike. It can be built into the frame of a bicycle. When you press a button, the pedals start turning. It is a little bit absurd but there are professional racing cyclists that used an engine.
In athletics, there are a lot of sportsmen and sportswomen that cheat too, for example Ben Johnson who was disqualified for doping in 1988. It was at the summer Olympics of South Korea.

With doping you perform better, it would help to build muscle and power but there are also a lot of negative consequences. Sportsmen and sportswomen can have a cardiac arrest, then you have certainly not won.

This holiday, there are the Olympic Games in London. I want no cheating in sport this year. Cheating makes the game sullen and we must do something more control before the match and after the match. I hope that my letter will change something.
Thank you very much for reading my letter!

Let op het onderscheid tussen het persoonlijk voornaamwoord they en het bijwoord van plaats there.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

cedricm

cedricm

• >25 berichten
  • 93 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2012 - 15:30

Dat viel wel mee. Je moet voor de aardigheid maar eens proberen om een met een vertaalmachine geconstrueerde vertaling uit het Duits in een correcte vertaling om te zetten. Ik was daar onlangs maar liefst 3 uur mee bezig.

@cedricm: Ik geef hieronder de tekst met de nodige correcties weer, zoals gecorrigeerd in je topic in het forum Moderne Talen op www.scholieren.com.

This letter is meant as a complaint. I think it cannot be allowed that many sportsmen and sportswomen bend the rules.
*cannot wordt altijd als 1 woord geschreven*
You must play a game seriously. Today many sportsmen and sportswomen cheat. They take doping, faking that they are in pain. Today, cheating is normal, instead of playing the game seriously. Why do many sportsmen and sportswomen cheat, they want more money and they want to become famous.

First I will tell you who I am. I am XXXXX and I live in the city of Waregem. We have a footballclub at Waregem called Essevee. Sometimes, I go with the Red Cross to a footballmatch. Some footballers fall down and pretend to be hurt. The result is that the opponent gets a yellow card. A few minutes later, the footballer stands up and there is nothing going on. I find it strange that the referees believe the footballers. Some other big areas for cheating in football are doping and match-fixing.
*Areas is meervoud, dus je gebruikt het onbepaald telwoord some en de persoonsvorm are*
Doctors must check footballers for doping more and more. In my opinion, they do not do it enough. Some sportsmen and sportswomen can take doping for years. Match-fixing happened more and more. I think that it was in 2005. In Belgium there was a Chinese business man. A lot of teams would have received money from him. He it with teams with financiel problems. Lierse and other clubs had to loose a lot of matches. When they had lost the match, the Chinese business man gave them a lot of money. The Chinese business man is still nowhere to be found.
There is not only cheating in football, but also in cycle racing and athletics. In the Tour de France there are drug scandals each year. In 2006, Floyd Landis was stripped of his title after testing positive for synthetic testosterone. I cannot believe this but I once read in a magazine that some racing cyclists used batteries in their bike. It can be built into the frame of a bicycle. When you press a button, the pedals start turning. It is a little bit absurd but there are professional racing cyclists that used an engine.
In athletics, there are a lot of sportsmen and sportswomen that cheat too, for example Ben Johnson who was disqualified for doping in 1988. It was at the summer Olympics of South Korea.

With doping you perform better, it would help to build muscle and power but there are also a lot of negative consequences. Sportsmen and sportswomen can have a cardiac arrest, then you have certainly not won.

This holiday, there are the Olympic Games in London. I want no cheating in sport this year. Cheating makes the game sullen and we must do something more control before the match and after the match. I hope that my letter will change something.
Thank you very much for reading my letter!

Let op het onderscheid tussen het persoonlijk voornaamwoord they en het bijwoord van plaats there.

Heel erg bedankt!!!! Bedankt voor je moeite en tijd!
Engels is echt mijn beste vak niet, zoals je wel zag.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures