Schrappen bij een breuk

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 59

Schrappen bij een breuk

(2pi x 1,8)/2 is dit 0,9pi of 1,8pi?

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Schrappen bij een breuk

Er staat eigenlijk: 2 x pi x 1.8.

Vergelijk: 24/2. Schrijf 24=2*2*2*3. Maakt het uit welke twee je schrapt? Schrijf nu 1.8=2*0.9. Wat zou het nu zijn denk je?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 59

Re: Schrappen bij een breuk

In physics I trust schreef:Er staat eigenlijk: 2 x pi x 1.8.

Vergelijk: 24/2. Schrijf 24=2*2*2*3. Maakt het uit welke twee je schrapt? Schrijf nu 1.8=2*0.9. Wat zou het nu zijn denk je?
je hebt toch maar één twee geschrapt dan bij die 24? dus dat doe ik ook bij mijn voorbeeld en dan kom je 1,8pi uit

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Schrappen bij een breuk

Dat is ook helemaal correct... Het maakt inderdaad niet uit waar je die 2 schrapt. Vraagje: hoeveel zou dan (2 x pi x 1.8)/4 zijn?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 59

Re: Schrappen bij een breuk

Dat is ook helemaal correct... Het maakt inderdaad niet uit waar je die 2 schrapt. Vraagje: hoeveel zou dan (2 x pi x 1.8)/4 zijn?


pff dan staat het fout in mijn cursus want daar staat 0,9pi :)

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Schrappen bij een breuk

Als jij zeker bent dat je opgave hier juist getypt hebt, klopt jouw antwoord :) . Jammer genoeg niet de eerste, maar zeker niet de laatste fout in een oplossingenbundel.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: Schrappen bij een breuk

Zacky schreef:(2pi x 1,8)/2 is dit 0,9pi of 1,8pi?

alvast bedankt
Waarom bedenk je niet dat je voor de teller 3,6pi kunt schrijven.

Verder maak ik bezwaar tegen het woord 'schrappen'. Schrappen is geen bewerking, delen wel. kennelijk is er dus tweemaal

gedeeld door 2.

Aan jou de vraag waarom dit fout is ...

Reageer