Aardlekschakelaar

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Aardlekschakelaar

Hallo Allen,

Ben nieuw hier op dit forum en heb de volgende vraag. Enkele weken geleden is tijdens een forse regenbui mijn aardlekschakelaar uitgevallen. Na het doorlopen van de test is gebleken dat dit te maken had/heeft met de aansluiting van de stroom op mijn tuinschuur die op een zekering is aangesloten. We zijn nu een paar weken verder en nog steeds klapt de aardlek eruit doch nu niet gelijk maar na enkele seconden. Heb nu alle aansluitingen op de schuur uitgenomen en ook al is er geen enkele aansluiting op de verbinding aangesloten op de draad vanuit de groepenkast naar de schuur klapt deze er na ongeveer 43 seconden uit. Kan geen vinger leggen op apparatuur die mogelijk deze storing veroorzaakt omdat die niet zijn aangesloten op deze groep. Er zijn geen wijzigingen uitgevoerd op de stroom aansluiting vanuit de groepenkast naar de schuur dus waar zou nou de storing nu vandaan kunnen komen?

Heeft iemand een tip/idee waar de storing vandaan zou kunnen komen of op welke manier deze dan boven water gehaald kan worden?

Grtz,

Errol

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Aardlekschakelaar

Ik denk dat je die storing letterlijk boven water moet halen.

Het meest waarschijnlijke is dat er water in de kabel is binnengedrongen.

Reageer