Zuurstofgehalte in demi-water

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

Zuurstofgehalte in demi-water

Weet iemand het zuurstofgehalte (normaal gesproken) van demi-water (mg/L).

Ik heb geen exact cijfer nodig (ik hoef er niet mee te rekenen) omdat het alleen in de tekst van een verslag moet komen. Ik kan op internet niets vinden.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Zuurstofgehalte in demi-water

in principe niet anders dan die van enig ander water dat gewoon blootgesteld is aan de lucht. De opgeloste zuurstof in het water is eenvoudigweg in evenwicht met de partiële druk van zuurstof in de omgevingslucht.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Zuurstofgehalte in demi-water

Dat wordt beschreven door de Wet van Henry (Henry's Law), daar vind je wel wat over.
This is weird as hell. I approve.

Berichten: 4

Re: Zuurstofgehalte in demi-water

@ Jan van de Velde: dat begrijp ik, maar ik heb toch echt een gehalte vn 0,6 mg O2/L. Dit leek mij al erg weinig, daarom ook mijn vraag.

@Typhoner: Deze heb ik al berekend: Het water heeft (slechts) een verzadigingswaarde van ong. 9% bij 36,5 graden.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Zuurstofgehalte in demi-water

@Typhoner: Deze heb ik al berekend: Het water heeft (slechts) een verzadigingswaarde van ong. 9% bij 36,5 graden.


Als het gedistilleerd is, en vervolgens niet excessief aan de lucht is blootgesteld, zou dat een verklaring kunnen zijn.
This is weird as hell. I approve.

Reageer