Springen naar inhoud

Lichaamsenergie

• Log in om te kunnen reageren

Pizza Monster

Pizza Monster

• >250 berichten
  • 338 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 januari 2012 - 12:06

Alle functioneel benodigde energie komt het lichaam binnen in de vorm van chemische energie en verlaat, in rust, het
lichaam vrijwel volledig in de vorm van warmte.

Is deze stelling juist of onjuist?

Ik dacht onjuist, omdat er staat "in rust". Chemische energie in de vorm van warmte verlaat het lichaam toch niet alleen in rust? Het antwoord volgens m'n boek is juist...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 januari 2012 - 12:20

Wat is jouw boek prut zeg. Laat dit even vallen bij je docent en/of de schoolleiding zodat ze een ander boek kunnen kiezen.
Dat de boel er in warmte uit gaat klopt wel maar dat "in rust" stuk snap ik ook niet. Dat zou betekenen dat wanneer je staat te hijgen en zweten op het voetbalveld... etc
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Pizza Monster

Pizza Monster

• >250 berichten
  • 338 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 januari 2012 - 12:24

Wat is jouw boek prut zeg. Laat dit even vallen bij je docent en/of de schoolleiding zodat ze een ander boek kunnen kiezen.

Mooi om te horen dat ik niet de enige ben die totaal niet uit de voeten kan met dit boek. Ik ben mij aan het voorbereiden voor een fysiologietoets, en ik heb naast mijn normale boek, ook nog een Nederlandstalig boek ( http://www.bol.com/n...5042/index.html ) gebruikt, omdat daar alleen oefenvragen staan. Echter, zoals je ziet, slaan deze vragen nergens op.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 januari 2012 - 13:54

Als de vragen een indicatie zijn voor de kwaliteit van de rest van het boek, laat dan even een review achter op Bol zodat anderen niet dezelfde vragen komen stellen hier :)
-Calvin-

Pizza Monster

Pizza Monster

• >250 berichten
  • 338 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 januari 2012 - 14:12

Overigens, misschien dat ik de stelling verkeerd heb opgevat. In rust verlaat chemische energie het lichaam wel vooral in de vorm van warmte, omdat er geen of weinig spieractiviteit is.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 januari 2012 - 14:42

Spieractiviteit levert ook een hoop warmte. Misschien dat ze de mechanische energie bedoelen inderdaad..

Veranderd door Mrtn, 24 januari 2012 - 14:44

-Calvin-

Pizza Monster

Pizza Monster

• >250 berichten
  • 338 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 januari 2012 - 16:13

Overigens, misschien dat ik de stelling verkeerd heb opgevat. In rust verlaat chemische energie het lichaam wel vooral in de vorm van warmte, omdat er geen of weinig spieractiviteit is.

Dat klopt, maar tijdens rust is er geen of weinig spieractiviteit, maar wordt er wel warmte afgegeven. Dat neemt niet weg dat er tijdens spieractiviteit ook warmte wordt afgegeven.

Al met al, niet echt heel duidelijk naar mijn mening.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures