3x uitgeloot voor geneeskunde..

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 5

3x uitgeloot voor geneeskunde..

Hallo. Ik ben dit jaar voor de 3e keer uitgeloot voor geneeskunde en studeer nu biomedische wetenschappen. Ik wil graag toch geneeskunde doen en ben momenteel aan het onderzoeken hoe het mogelijk is om in het buitenland op de studie te komen. Misschien dat iemand mij daarmee kan helpen??? Of misschien dat er mensen zijn die al geneeskunde in het buitenland studeren..

De informatie die ik verzamel zet ik op mijn website: www.3xuitgeloot.nl zodat het voor iedereen toegankelijk is.

Het is namelijk niet alleen in mijn eigen belang aangezien er jaarlijks honderden mensen voor de 3e keer uitgeloot worden..

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: 3x uitgeloot voor geneeskunde..

Aangezien ik in September hopelijk in Amerika ga studeren kan ik je wel op weg helpen in die richting.

Heel simpel komt het op dit:

Je kunt in Amerika studeren, maar het kost mieters veel geld. $10.000,- per jaar en dan heb je een goedkope school, dit zijn de jaarlijkse school kosten, dus de rest is er nog niet eens bij inbegrepen.

Maar scholen in Amerika willen graag een Grant verlenen aan scholieren als die er voor zorgen dat dat de kwaliteit van de school omhoog haalt. Het wil dus graag slimme kids hebben. Deze grant zou dus voor een deel van je leef en studie kosten kunnen betalen.

Wat je dus wel moet doen is om de Amerikaanse universiteit er van te overtuigen dat je echt heel slim bent. Je hebt al een aantal dingen in je voordeel namelijk dat de Nederlandse middelbare scholen (nog) erg hoog staan aangeschreven internationaal.

Je kunt bijvoorbeeld wat toetsen af leggen. Zoals de TOEFL en de GRE, scoor je daar goed op, dan kun je zelfs uitnodigingen verwachtern van Amerikaanse scholen, maar er zijn er vast nog meer, ik stel voor dat je naar www.ikwilweg.nl gaat. Dan ben je al een stap verder.

Verder is het voor jouw gunstig want je hebt al drie jaar studie achrter de rug. In Amerika hoef jevak waar je je bachelors (ing) hebt gehaald niet het zelfde te zijn als je masters. Ofwel, stel je hebt een diploma ing. Biomedische technologie in de pocket. Dan kun je soliceteren voor een Masters in geneeskunde in Amerika. Dan kun je er voor zorgen dat je een assistantship krijgt, dus je werkt en leert duaal, en dat zal je voor het grootste deel uit de schulden halen. Dat is dus ook een optie.

Berichten: 259

Re: 3x uitgeloot voor geneeskunde..

Volgens miju was er ook zo'n regeling dat bij goede cijfers je na drie keer te zijn uitgeloot, je toch mee kon doen (zou eens bij OCW informeren hiervoor) Was er niet een meisje een paar jaar geleden met een gelijkwaardig verhaal?

Berichten: 13

Re: 3x uitgeloot voor geneeskunde..

Met een 8 gemiddeld wordt je altijd ingeloot.

In Leuven (belgie) kun je ook geneeskunde studeren, een vriend van mij heeft daar gestudeerd, en is heel tevreden over de opleiding. Zover ik weet staat deze opleiding ook hoog aangeschreven.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: 3x uitgeloot voor geneeskunde..

Om voor geneeskunde te studeren in belgie moet je eerst een erg pittig examen maken.

Reageer