Machtswetverdeling

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 20

Machtswetverdeling

Goedenavond,

Ik worstel ben de hele avond al bezig om de volgende vraag te begrijpen.

Als iemand mij zou willen helpen hoe ik aan het juiste antwoord kan komen en waarom.

Volgens mij, bij opgave B, als ik daar een formule heb kan ik die simuleren in het computerprogramma.

Bedankt!

Zie de link Afbeelding

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Machtswetverdeling

Kun je aub even vermelden hoever je zelf al wél bent? Dat scheelt mogelijk het intrappen van een aantal open deuren.

moderator
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 20

Re: Machtswetverdeling

Dat is het hem juist. Ik weet niet hoe ik moet beginnen.

Ik verwacht hier ook niet dat het gehele antwoord gegeven wordt, maar gewoon wat tips over hoe en wat zodat ik er zelf achter kan komen.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Machtswetverdeling

De definitie is vaak een goede plaats om te beginnen :) . Geef die dus al eens (toegepast op jouw situatie). Evenzo is het antwoord op a) nuttig om aan b) te beginnen. Geef dat dus ook.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 20

Re: Machtswetverdeling

Ik heb de volgende standaardformule voor de kansdichtheid:

Afbeelding

Hoe moet ik beginnen om die variabele C te vinden?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Machtswetverdeling

Als je integreert over je hele gebied (wat is dat hier?), moet je kans gelijk zijn aan 1. Dus (in het algemeen):
\(\int_{-\infty}^{+\infty} f_X(x) dx = 1\)
. Akkoord? Pas dit nu toe op jouw situatie.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer