Springen naar inhoud

De diepte vast gesteente in nl

• Log in om te kunnen reageren

kwillo4

kwillo4

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2012 - 19:00

Ik vraag me af wat de diepte van vast gesteente is in Nl. Ik heb verschillende dingen gehoord en gelezen maar het is niet eenduidig. Heeft iemand info?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

tempelier

tempelier

• >1k berichten
  • 1759 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 februari 2012 - 23:06

Ik vraag me af wat de diepte van vast gesteente is in Nl. Ik heb verschillende dingen gehoord en gelezen maar het is niet eenduidig. Heeft iemand info?

Daar heb ik ook wel eens naar gezocht, maar niet gevonden.

Wel moet het heel diep zijn, immers bijna onder heel Nederland ligt steenkool op dieptes van zo'n duizend meter of meer en pas daaronder kan de gesteente laag beginnen.
In de wiskunde zijn er geen Koninklijke wegen Majesteit.

geomario

geomario

• >100 berichten
  • 186 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 februari 2012 - 04:26

Ligt eraan waar in Nederland je kijkt. In Limburg ligt er vast gesteente aan het oppervlak. Maar in de rest van Nederland is het meestal op 1 a 2 km diepte. Dit zijn tot een diepte van circa 10 km bijna allemaal sedimentaire gesteenten. Daaronder bevindt zich de zogenaamde sokkel van metamorfe gesteenten.

Trouwens dat er pas onder de steenkoollaag zich gesteente kan bevinden is onzin. Onze steenkoollagen bevinden zich tussen andere gesteentelagen (schalie en/of zandsteen).

Veranderd door geomario, 10 februari 2012 - 04:28

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures