Springen naar inhoud

Olijfolie in koperen pot

• Log in om te kunnen reageren

Davkenduff

Davkenduff

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 januari 2012 - 21:15

Ok ik ben nieuw hier en ik zit een beetje hopeloos te sukkelen op oefeningen op thermodynamica .. :

Een koperen pot werd tot de boord gevuld met olijfolie en heeft een volume van 150 cm3 heel het systeem zal verwarmd worden van 6 Cį-31 Cį , de vraag is dan hoeveel olie er over het boordje van de pot zal stromen? Βolijfolie=0.68.10-3 K-1 en αkoper= 17.10-6 K-1 (tip koper is isotroop)

Alvast bedankt (: !

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44872 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 januari 2012 - 22:01

Hoever kom je zelf al wel? Waarop loop je stuk?
moderator
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Davkenduff

Davkenduff

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 januari 2012 - 10:23

Ik heb dus al kunnen berekenen hoeveel de olijfolie uitzet, dat is iets van 3.774 cm≥ maar dan zit ik vast met die koperen pot. Ik heb geen idee wat de tip er ook mee heeft te maken

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 januari 2012 - 15:12

Ik heb dus al kunnen berekenen hoeveel de olijfolie uitzet, dat is iets van 3.774 cm≥ maar dan zit ik vast met die koperen pot. Ik heb geen idee wat de tip er ook mee heeft te maken

ken je het begrip "isotroop"?
This is weird as hell. I approve.

Davkenduff

Davkenduff

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 januari 2012 - 16:45

ken je het begrip "isotroop"?

Ik heb het opgezocht maar het maakt me niet echt veel wijzer..

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44872 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 01 februari 2012 - 18:11

dat betekent dat eht in alle richtingen evenveel uitzet. Je kunt dus berekenen hoeveel de omtrek zal toenemen, je kunt berekenen hoeveel de hoogte zal toenemen, je kunt dus ook berekenen hoeveel de inhoud van de pot zal toenemen.

bedenk dus om het even welke vorm pot van 150 cm≥, allen zullen ze dezelfde inhoudstoename kennen bij die temperatuursverhoging
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures