Springen naar inhoud

De dag des oordeels

• Log in om te kunnen reageren

Poll: Komt de dag des oordeels eraan? (43 gebruiker(s) hebben cast gestemd)

1. Ja, ik geloof het (11 stemmen [25.58%])

Percentage van stemmen: 25.58%

2. Nee, onzin (27 stemmen [62.79%])

Percentage van stemmen: 62.79%

3. Misschien, ik weet het niet (5 stemmen [11.63%])

Percentage van stemmen: 11.63%

Stem Gasten kunnen niet stemmen

$tijn K.

$tijn K.

• >25 berichten
  • 89 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2005 - 13:19

Volgens verschillende heilige boeken zoals de Koran, de Bijbel en de Thora komt er een moment waarop onze geschiedenis eindigt, veel gelovigen over de hele wereld denken door de grote hoeveelheid en intensiteit van natuurrampen dat deze dag op handen is. Ook zijn er velen die de theorie aanhangen dat deze dag in 2012 gaat plaatsvinden omdat dan de maya-kalender eindigt. De laatste tijd is wereld inderdaad in rep en roer (denk aan het beleid van Bush) en zijn er ook relatief veel aardbevingen, orkanen en hongersnoden. Toeval? Of is het echt waar?
All we can learn from history is that we can't learn from history...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 19 oktober 2005 - 13:32

Ik moet allereerst aantekenen dat ik niet geloof in wat voor relegie dan ook. Dit komt doordat ik geleerd heb niets zomaar aan te nemen; ik heb bewijs en argumenten nodig voordat ik iets aanneem als waar. Overigens respecteer ik iedereen die wel ergens heilig in gelooft.

Ik heb gestemd op "nee, onzin". Dit om de simpele reden dat er geen bewijs voor is. Alle beweringen in de bijbel of andere heilige boeken zijn stellingen zonder bewijs. Als er in zo'n boek staat "het is zo", dan wordt dat aangenomen dat dat klopt, simpelweg omdat het in dat boek staat. Er staat echter niet "het is zo, WANT". Zelfs de evolutietheorie, die ook alleen gebaseerd is op aanwijzingen en niet op bewijs, is nog beter onderbouwd.
Daarnaast geloof ik niet in een dag des oordeels omdat de wereld al miljarden jaren bestaat en er geen kosmische reden voor is dat de wereld zal vergaan binnen afzienbare tijd. (wel dat de zon op een gegeven moment zal opzwellen en de aarde opslokt, maar dat is pas over miljarden jaren). Het enige wat ik me zou kunnen voorstellen is een meteoriet, zoals is gebeurd bij de dinosaurussen. Volgens de astronomen zal dit echter voorlopig niet gebeuren.

Het argument over Bush vind ik met alle respect nonsens. Bush zal niet de wereld opblazen, noch iemand anders. Moslimterroristen die zelfmoordaanslagen plegen doen dat vooral vanwege mensen als Osama Bin Laden, die misbruik maakt van hun goedgelovigheid. (als je echt meteen een speciale plaats zou krijgen in de hemel met ## maagden, waarom doet hij het zelf dan niet? ==> hij wil blijven leven). Niemand zal de stap durven nemen om hele wereld in de waagschaal te stellen vanwege een conflict, puur omdat hij daardoor alles verliest.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

PNCO

PNCO

• >250 berichten
  • 657 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2005 - 13:40

Ik heb ook op "nee, onzin" gestemd, omdat ik net als Ger niet een geloof aanhang..

En ik denk dat 2012 een jaar in de periode van verandering is, waar misschien wel de omslag zal plaatsvinden. Maar ik weet van de Maya-kalender dat deze niet zo zeer afloopt! Het tijdperk is dan afgelopen en de plaats wordt ingenomen door een nieuw tijdperk waarin de mens veranderen zal. Deze veranderingen zijn misschien nu al bezig, maar de dag des oordeels betekent voor mij iets negatiefs, aangezien we dan bestraft zullen worden voor onze daden. Dat soort gedachten vind ik gewoon onzin, omdat de enige die daden beoordelen kan, jijzelf bent!

• Gast

Geplaatst op 19 oktober 2005 - 13:41

Einde Maya-kalender 2012.

Waarom uitgaan van het einde

Waarom niet uitgaan van een nieuwe begin

PNCO

PNCO

• >250 berichten
  • 657 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2005 - 13:43

Precies wat ik denk ja 8)

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 oktober 2005 - 14:09

Heb je ook bronnen die onderlijnen dat er meer aardbevingen zijn de laatste tijd?

Dit jaar staat in de top tien van de meeste orkanen maar het staat niet op nummer 1. Orkanen die hun oorsprong vinden in de golf van mexico wel te verstaan. Over het aantal Typhoons in zuid-oost azie is niet gesproken, maar dat valt ook wel mee denk ik.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 19 oktober 2005 - 15:01

Geplaatste afbeelding

Ziehier het aantal orkanen per jaar sinds halverwege de vorige eeuw. Dit spreekt voor zich denk ik.

Lees het hele artikel hier (KNMI)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

• Gast

Geplaatst op 19 oktober 2005 - 15:05

Precies wat ik denk ja 8)

Daar kan ik me ook wel in vinden. Een dag des oordeels -- danwel in 2012 of in miljarden jaren vanaf nu -- zal niet zo bijzonder zijn als dat het op het eerste gezicht doet vermoeden: waarschijnlijk zijn er onzettend veel dagen des oordeels, gedefinieerd als het einde van een bepaalde kringloop, een bepaalde geschiedenis, onherroepelijk plaatsmakend voor iets nieuws, elders, in een andere tijd.

$tijn K.

$tijn K.

• >25 berichten
  • 89 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2005 - 15:53

Heb je ook bronnen die onderlijnen dat er meer aardbevingen zijn de laatste tijd?

Nee eerlijk gezegd niet :shock:

Maar zat vanmiddag het nieuws te kijken en toen dacht ik: Teeering, moeder aarde is echt flink bezig...

Ik zeg ook niet dat ik een deze "onzin" geloof maar het valt me wel op dat er veel gaande is (misschien is dat wel altijd, dat weet ik niet) en ik vond het zo toevallig dat zowel de bijbel als de Koran als de Thora en de Maya kalender het over hetzelfde lijken te hebben.

Ik word er zelf ook niet echt warm of koud van maar weet dat vele anderen dat wel worden. Was gewoon benieuwd hoe mensen op dit forum erover denken..
All we can learn from history is that we can't learn from history...

Sado

Sado

• >100 berichten
  • 126 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2005 - 16:02

Ik denk persoonlijk dat er bij dit soort gebeuren, vooral als er religie bij komt kijken, teveel verbanden worden gezien waar ze niet eens zijn. Voorspellende teksten hebben allemaal gemeen dat ze iets verspellen dat gebeurt binnen een bepaald tijdsframe van bijvoorbeeld een jaar, maar in een jaar kan heel erg veel gebeuren! Met een beetje fantasie kan elke voorspelling uitkomen.

Sowieso komt aan al dit gebeuren geen paranormale entiteit te pas; tenminste, het is geen vereiste voor hetgeen wat aan het gebeuren is. Dit zijn allemaal fysische processen die gewoon de natuurwetten volgen en zijn onderworpen aan het spel van oorzaak en gevolg. Er zijn zoveel factoren die dit regelen, dat het lijkt alsof alles uit niets lijkt te gebeuren, maar niets is volgens mij minder waar.

Sowieso moet je niet de macht van de media vergeten. Meestal is het zo dat als er een vliegtuig neerstort, ineens het hele nieuws word gedomineerd door vliegtuigcrashes. De media kan zelf selecteren wat het de kijker voorschoteld: er zullen dagelijks veel meer dingen gebeuren dan wij door krijgen via de radio of de tv. Dit lijkt de illusie te wekken dat er vandaag de dag veel meer gebeurt dan vroeger het geval was. Maar de aarde is nog even actief als een paar jaar terug!

janos

janos

• >100 berichten
  • 217 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 oktober 2005 - 13:56

Dag des oordeels? komt deze er aan? Waanzin. Elke dag is een dag van oordeel, je oordeelt je zelf, vaak zonder dat je het zelf direct in de gaten hebt. Het zou de moeite lonen dit te onderkennen en daar wat aan te gaan doen.... misschien wordt het dan wat positiever voor velen.
:wink: janos.
Er is geen dood maar voor ik het check eet ik normaal mijn brood.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 oktober 2005 - 14:40

Ziet nou niemand in de grafiek dat de tropische stormen in 50 jaar net zoveel zijn gestegen dan dat ze zijn gedaald?

In de intense orkanen is er zelfs helemaal geen verschil te zien.

Dat ter zijde is dit het gevolg van menselijk ingrijpen, niet van ingrijpen van hogerhand. Als je in het dagdesoordeels geloofd, moet je ook geloven in dat een iets met bewustzijn dit kan doen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 oktober 2005 - 16:56

ALS er een hoger wezen is dat min of meer voldoet aan de Bijbelse beschrijving van een almachtige God, dan kan ik me voorstellen dat Hij erover denkt om zo zoetjes aan maar eens een punt achter deze ellende te zetten. Overigens, volgens de Bijbel is dat toch eigenlijk al twee keer eerder gebeurd? Verjaging uit het Paradijs, Noach.

Ik geloof niet in die God zoals de bijbel Hem beschrijft overigens, en dus ook niet in zo"n dag des oordeels.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Elmo

Elmo

• >1k berichten
  • 3437 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 09:36

Ik heb een aantal zeer onbeleefde en off-topic posts verwijderd.

Als duidelijke boodschap aan de laffe gast die "zichzelf voor lul zet": dit is een officiele waarschuwing van de moderatoren. Dat je je niet registreert betekent niet dat wij je toegang tot het forum niet kunnen ontzeggen...
Never underestimate the predictability of stupidity...

Sylvester

Sylvester

• >100 berichten
  • 151 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 11:36

Ziet nou niemand in de grafiek dat de tropische stormen in 50 jaar net zoveel zijn gestegen dan dat ze zijn gedaald?

In de intense orkanen is er zelfs helemaal geen verschil te zien..

Ik denk dat het geen kwestie van "niet zien" is, maar dat de grafiek gewoon duidelijk genoeg is.
Het genie woont slechts ťťn verdieping hoger dan de waanzin (Schopenhauer).

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures