Gebruik marge sneeuwbelasting dak

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2

Gebruik marge sneeuwbelasting dak

hallo iedereen,

ik vroeg mij af of het mogelijk is om een permanente installatie op een plat dak aan te brengen; waarbij aangetoond kan worden dat door de warmte van deze installatie, geen sneeuwlaag meer op dit deel van het dak kan ontstaan. Het idee is dat hierdoor de marge voor variabele belasting door sneeuw vervangen kan worden door de belasting van de installatie, waardoor er geen constructieve aanpassing aan de dakconstrutie nodig zijn.

mvg, ik

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Gebruik marge sneeuwbelasting dak

Dit past beter onder thermodynamica en is daarom verplaatst.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 2

Re: Gebruik marge sneeuwbelasting dak

Dit past beter onder thermodynamica en is daarom verplaatst.


De vraag is niet hoe een installatie te realiseren die ervoor kan zorgen dat er geen sneeuw op kan blijven liggen. De vraag focust zich op de wet- en regelgeving mbt tot constructie van gebouwen. Ik denk dat het topic daarom toch beter in constructie paste.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Gebruik marge sneeuwbelasting dak

Je zal toch op de een of andere manier moeten garanderen dat die installatie altijd voldoende warmte genereert om de sneeuw te laten smelten. Anders gaat je wisseltruc niet op.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Gebruik marge sneeuwbelasting dak

Je zal toch op de een of andere manier moeten garanderen dat die installatie altijd voldoende warmte genereert om de sneeuw te laten smelten. Anders gaat je wisseltruc niet op.
Vandaar dat ik het overplaatste. Het lijkt me allesbehalve een evidentie. Als je wil ingaan op de bouwkundige aspecten, zal je toch iets meer details moeten geven over je concrete constructie.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Reageer