Springen naar inhoud

Meerdere fijne gaatjes boren in één keer


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Bots

    Bots


  • >25 berichten
  • 55 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 februari 2012 - 16:10

Ik heb een dunwandig rond kunststoffen doosje met diameter van 60 mm en een dikte van 1 cm. Ik zou nu aan weerszijden meerdere fijne gaatjes willen boren of smelten in ene keer, zodat ik er pellets kan indoen en er gemakkelijk lucht in kan.

Hoe pak je dit praktisch het beste aan zonder zware kosten te maken qua nieuw materiaal?

Heb hier al wat over opgezocht, maar vind weinig voor de hobbyist.

Veranderd door Bots, 02 februari 2012 - 16:15


Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

benb

    benb


  • >250 berichten
  • 926 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 02 februari 2012 - 18:21

Ik heb een dunwandig rond kunststoffen doosje met diameter van 60 mm en een dikte van 1 cm. Ik zou nu aan weerszijden meerdere fijne gaatjes willen boren of smelten in ene keer, zodat ik er pellets kan indoen en er gemakkelijk lucht in kan.

Hoe pak je dit praktisch het beste aan zonder zware kosten te maken qua nieuw materiaal?

Heb hier al wat over opgezocht, maar vind weinig voor de hobbyist.

dunwandig rond
60 mm
1 cm

Is deze informatie wel juist ?
nothing will change without a rebel

#3

Bots

    Bots


  • >25 berichten
  • 55 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 februari 2012 - 23:42

1 cm hoog bedoel ik.

Ik dacht aan meeRdere fijne nagels in een plank te kloppen en die dan aan de tip verhitten en zo er dan door te steken.

#4

klazon

    klazon


  • >5k berichten
  • 6609 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 03 februari 2012 - 00:02

Ik snap niet waarom die gaatjes er allemaal in één keer in moeten.
Beschrijf eens wat uitgebreider wat de bedoeling is van dit hele proces.

#5

DePurpereWolf

    DePurpereWolf


  • >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 februari 2012 - 00:11

Wat voor plastic is het. Als je dingen gaat smelten behoor je dit wel te weten. Anders kunnen er schadelijke gassen bij vrij komen.

#6

Bots

    Bots


  • >25 berichten
  • 55 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 februari 2012 - 00:24

@klazon: het gaat om een minimalistische productielijn

@DePurpereWolf: polystyreen

#7

Bots

    Bots


  • >25 berichten
  • 55 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 februari 2012 - 00:56

Een doosje zoals vanonder staat:

http://www.alibaba.c...ox_plastic.html

#8

Benm

    Benm


  • >5k berichten
  • 8795 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 februari 2012 - 03:08

De gaatjes erin smelten lijkt me dan toch wel het handigste.

Je zou eens kunnen zoeken naar een koelprofiel met hele fijne vinnetjes, die zjin wellicht wel klein genoeg om zon petrischaaltje netjes te perforeren. Iets anders dan ook wel kan werken: rijen pinnen die gebruikt worden in electronica. Normaliter hebben die en afstand van 2.54 milimeter van elkaar, en als je ze 1x door/op een koperen plaatje hebt gesoldeerd kun je er vast een mooie stans mee maken om zon schaaltje in 1 haal van gaatjes te voorzien.
Victory through technology

#9

benb

    benb


  • >250 berichten
  • 926 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 03 februari 2012 - 08:17

Met een viltstift puntjes zetten (uitlijnen) en met een boormachine en een boortje van bv 0,5 mm een gaatje boren. Boortje moet geschikt zijn voor metaal...kwartiertje werk
nothing will change without a rebel

#10

klazon

    klazon


  • >5k berichten
  • 6609 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 03 februari 2012 - 10:14

@klazon: het gaat om een minimalistische productielijn

Dat is geen antwoord op mijn vraag.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures