Boek-tags werken niet?

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Boek-tags werken niet?

Ik wou een tijdje geleden in dit topic linken naar een boek op bol.com. Hiervoor had ik gekeken in dit overzicht hoe dat moest. En zo probeerde ik dus ook (zowel ISBN10 als 13 geprobeerd). Geen van beiden werkte. Dat gaf:

- ISBN10: [ISBN 9021549654 onbekend]

- ISBN13: [ISBN 9789021549651 onbekend]

In code:

Code: Selecteer alles

- ISBN10: [boek]9021549654[/boek]

- ISBN13: [boek]9789021549651[/boek]
Ter volledigheid: dit is het boek. Enig idee waaraan dat ligt?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Boek-tags werken niet?

Ja, helaas wel. De Boek-tags zijn geënt op Bol.com; de informatie over titel, auteur en cover werden altijd opgehaald van de Bol.com server en dat geheel werd dan een link naar de Bol.com pagina waar je het betreffende boek kon bestellen. Wetenschapsforum kreeg ik zelfs een kleine provisie voor, dus win-win.


Nadeel was: in de 4 jaar dat die functionaliteit op Wetenschapsforum heeft bestaan heeft Bol.com het gepresteerd om 5x de architectuur van hun systeem om te gooien, waardoor wij van Wetenschapsforum weer bijna vanaf 0 konden beginnen om dit werkend te krijgen. Na de laatste keer hebben we besloten het maar even voor gezien te houden.


Er is echter licht aan de horizon: 4 jaar terug vroegen wij Bol.com al of het voor hun niet óók interessant was om zo'n systeem te hebben waarmee forums (dus ook andere dan WSF) automatisch kunnen linken naar producten van Bol.com. Onlangs lijken ze daar gehoor aan te hebben gegeven door een API beschikbaar te stellen waarmee dit zou moeten kunnen. Op dit moment hebben we nog even wat andere prioriteiten, maar we willen het systeem wel weer nieuw leven inblazen in de hoop dat het dan een langer leven beschoren is.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Boek-tags werken niet?

De integratie van Bol was een werk waar het technisch team maar aan moest blijven werken omdat Bol.com steeds maar het formaat bleef wijzigen. Na een tijd zijn de aanpassingen niet meer verder doorgevoerd. Ik geloof echter dat er een nieuwe API bestaat waar mogelijk wel iets mee te doen valt in de toekomst: klik.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Boek-tags werken niet?

Aha okee :) . Bedankt beiden! Ik had me echt suf gezocht op detail-typefouten. Meteen opgelost nu! Hopelijk werkt dat dan binnenkort weer...
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer